ECI בדרך חזרה לבורסה? גיורא ביתן יהיה סמנכ"ל הכספים

ביתן כבר כיהן כסמנכ"ל הכספים של החברה בין השנים 2002-2007 ■ לפי הערכות, תנסה ECI לחזור ולהיסחר בבורסה או לבצע מיזוג או רכישה ■ איציק ציון, שמילא את התפקיד בחברה מאז 2007, יפרוש מהחברה

איך מאתרים חברה שמתכננת מהלכים אסטרטגיים? שאלה טובה, בייחוד כאשר מדובר בחברה פרטית ששומרת את הקלפים קרוב לחזה. אחד הסימנים הבולטים הוא מינוי סמנכ"ל כספים בעל ניסיון במהלכים שכאלה, נניח כזה שהוביל חברה להנפקה, או היה מעורב במיזוגים ורכישות.

על מינוי שכזה הודיעה לאחרונה חברת ציוד התקשורת ECI. גיורא ביתן, שהיה סמנכ"ל הכספים של החברה בשנים 2002-2007, חזר לתפקיד סמנכ"ל הכספים, בעוד איציק ציון, שמילא את התפקיד בחברה מאז 2007, יפרוש מהחברה.

לא לעבודה שגרתית

ב-ECI פרישה של בעלי תפקידים בכירים, אינה דבר חריג. מאז נכנס רפי מאור לתפקיד המנכ"ל בשנת 2006, התבצעו שני סבבים של עזיבות בקרב חברי ההנהלה. חלקם היו קשורים לשינויים ארגוניים וחלקם באו על רקע הפיכתה של החברה לפרטית, לאחר רכישתה בידי חברת ההשקעות Swarth שבראשות שאול שני וקבוצת Ashmore בסוף 2007 תמורת 1.24 מיליארד דולר.

עם-זאת, חזרתו של ביתן לתפקיד היא יוצאת דופן. ביתן הסתובב שלוש שנים בשדות ההון סיכון הישראלי, בתחילה בניסיון שלא הצליח לגייס קרן חדשה לפועלים ונצ'רס, ולאחר-מכן כשותף בקרן הון סיכון גיזה. תפקידים שאליהם פונים כאשר מחליטים לפרוש מתפקידים ביצועיים, כשרוצים לעבור לסוג אחר של קריירה, עם דגש על מיקוד בהשקעות וייעוץ ממבט מלמעלה, כפי שמבצעים בוגרי התעשייה הישראלית שעוברים לצד המשקיעים, ומסיימים את פרק עבודת השטח בחייהם.

ביתן היה בעל מעמד מבוסס יחסית ב-ECI, נחשב למוערך מאוד בתפקיד ומקורב למאור המנכ"ל, כך שלא ברור מה קרה במינוי הנוכחי. האם ביתן רמז שהוא מעוניין לחזור וב-ECI דאגו לפנות לו את הכיסא, או שציון החליט לפרוש וביתן הסכים לחזור. בכל מקרה, ברור שביתן, שמבצע בימים אלו חפיפה לקראת כניסה לתפקיד, לא חזר כדי לבצע עבודה "שגרתית" של סמנכ"ל כספים.

ל-ECI לא חסרים אתגרים בזמן הקרוב, בין אם במישור החשבונאי ובין אם בזה האסטרטגי, כאשר לפי הערכות בשנתיים הקרובות תנסה לחזור ולהיסחר כחברה ציבורית, ו/או תנסה לבצע מיזוג או רכישה, כדי להגדיל את היצע הפתרונות הטכנולוגיים שלה.

ציון, שהגיע ממוטורולה, אמנם היה מעורב במעבר של ECI לתפקד כחברה פרטית, אבל אין לו ניסיון במהלכים אסטרטגיים משמעותיים. ביתן, לעומתו, מגיע בדיוק עם הרקע הזה.