סקייפ בדרך לוול סטריט: מתכננת גיוס ראשוני של 100 מיליון ד'

מפעילת הטלפון באינטרנט הגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור בבורסת הנאסד"ק ■ נכון לסוף יוני רשומים לסקייפ 560 מיליון משתמשים, זינוק של 41% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מפעילת הטלפון באינטרנט סקייפ, הגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור בבורסת נאסד"ק. לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", החברה מתכננת לגייס סכום הנאמד בכ-100 מיליון דולר.

סקייפ, בעלת התוכנה הפופולרית ביותר לדיבור ברשת, הודיעה כי גולדמן סאקס, JP מורגן ומורגן סטנלי יהיו החתמים המובילים של ההנפקה. מהתשקיף עוד עולה כי נכון לסוף יוני רשומים לסקייפ 560 מיליון משתמשים, זינוק של 41% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

רווחי סקייפ נפלו ב-42% במחצית הראשונה של השנה ל-13.1 מיליון דולר עקב תשלומי ריבית הקשורים למכירת החברה שביצעה eBay. לעומת זאת, הכנסות סקייפ צמחו ב-25% ל-406 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים.

eBay מכרה בסתיו האחרון כ-65% מהמניות שלה בשירות הטלפון באמצעות האינטרנט סקייפ, הנמצא בבעלותה, לקבוצת משקיעים פרטיים. שווייה הכולל של העסקה הוערך ב-2.75 מיליארד דולר - 1.9 מיליארד דולר במזומן ו-125 מיליון דולר במסמכי חוב. יצוין אנליסטים אז העריכו כי ההסכם יחסום את הדרך בפני eBay להוציא את סקייפ להנפקה ציבורית ב-2010.

ענקית הקמעונאות המקוונת רכשה את סקייפ בשנת 2005 תמורת ל-3.1 מיליארד דולר, (2.6 מיליארד דולר ועוד 500 מיליון כבונוסים בהמשך) במהלך שסימן את סוף תקופת כהונתה של מנכ"לית החברה הקודמת מג וויטמן.