בכיר ב-ESPN על HOT: "הצענו הצעה הגיונית והם דחו אותה"

בראיון ראשון מאז ההורדה מ-HOT, מסביר מארי ברנט, סגן נשיא ב-ESPN, כי הערוץ בודק כיצד להמשיך את הפעילות העסקית בישראל וחושף שהוא מעלה ערוץ HD ב-yes

קשה לומר שב-ESPN הופתעו מהמהלך שביצעה כלפיהם HOT. לפני כחודש, הודיעה חברת הכבלים כי היא מורידה את ערוץ הספורט האמריקני המוכר ומחליפה אותו בערוץ אחר, יורוספורט 2. אמנם ההחלטה של HOT הייתה חד צדדית, אבל ברשת האמריקנית חוו מהלך דומה לפני זמן לא רב מול חברת כבלים צרפתית, השייכת לבעל השליטה של HOT, פטריק דרהי.

"הם חייבים לעשות את מה שטוב לעשות לעסק שלהם", אומר בהתייחסות ראשונה למהלך מארי ברנט, סגן נשיא ESPN לענייני סינדיקציה וערוצי ספורט. ברנט הגיע לישראל לפני כשבועיים לסבב פגישות בשוק הישראלי, על מנת לבחון כיצד להתמודד עם המהלך של HOT. ברנט טוען כי, "הצענו הצעה מאוד הגיונית והם דחו אותה. הצענו הורדה סבירה במחיר וזה היה רחוק מאוד ממה שהם הציעו. הם גם כנראה הרגישו שיש אופציות אחרות עבורם".

ברנט לא מאשר זאת, אך על-פי גורמים בתעשייה HOT דרשה הורדה של 70% מהסכום שביקשה עד כה ESPN.

- נראה שהם החליטו להוריד אתכם ונתנו לכם בכוונה מספר שלא תוכלו לעמוד בו.

"אני לא רוצה להגיב על תהליך המו"מ, כי לכל אחד יש מבנה עסקי שמתאים לו. הם היו שותפים שלנו במשך כמעט 10 שנים, וזה היה מאכזב שלא מצאנו את הפתרון הנכון. אנחנו תמיד השתדלנו להית הגיוניים ולדבר על היתרונות שלנו, אם הם החליטו על אופציה אחרת זו זכותם".

- HOT נתנו הסבר משלהם, שהרייטינג שלכם שואף לאפס.

"הדבר הטוב בסטטיסטיקה, הוא שאפשר לשנות אותה לפי איך שרוצים. בכל ערוץ ספורט אין רייטינג גבוה באופן קבוע, אלא שיאים נקודתיים לפי אירועים שמשודרים. מיד אחרי ההחלטה של HOT, דיברנו עם yes והדבר הראשון שהם אמרו, הוא שהם לא רוצים לאבד אותנו ושאלו אם יש לנו מחויבות מוחלטת לציבור הישראלי. אמרנו שבהחלט".

- בסופו של יום, ספורט אמריקני הוא נישה בישראל.

"הייתי אומר שכדורסל הוא הספורט השני בחשיבותו בישראל. כשאתה מביט על הליגה הישראלית אתה רואה אנשים שעושים את דרכם ל-NBA. אני חושב שזה עוזר לשמור על הכדורסל כמשהו בראש האג'נדה".

מחאה של צרכנים

מיד אחרי הורדת הערוץ, נפתחו בפייסבוק מספר קבוצות הקוראות להשאירו ועיתונאי ספורט כמו רון קופמן ועפר שלח יצאו נגד החלטת חברת הכבלים. לדברי בארנט, אליו ואל עמיתיו הגיעו עשרות רבות של פניות של צופים ישראלים ששאלו מה יעלה בגורל הערוץ.

- מה אתה אומר לאנשים?

"עשינו קמפיין קטן בו אמרנו תודה לאנשים על התמיכה המתמשכת ודאגנו להבהיר להם שהערוץ עדיין נגיש בישראל ושיש להם דרכים אחרות לראות את זה בעתיד. אולי האנשים שמקבלים את ההחלטות לא מבינים מה הערוץ באמת מביא לצרכנים".

- הם הציעו אלטרנטיבה, את יורוספורט 2.

"זה כמו קפה ותה. זה משהו אחר לגמרי - הקצפת של הספורט האמריקני, זה אצלנו. אין להם ממש ספורט אמריקני, יש קצת ביורוספורט 2 אבל זה לא תחליף. גם בפוקס יש ספורט אמריקני אבל לא NBA, אנחנו הבית של הספורט האמריקני".

- ויתרתם על HOT בשלב זה?

"היו לנו יחסים ארוכים איתם, הם לא רוצים להמשיך עכשיו, אבל זה לא אומר שהם לא פתוחים לדיון בעתיד. זה צריך לעבוד עבורנו ועבורם. מה שברור הוא שמבנה התשלומים שהצענו עבורם, לא התאים לרצונם להפחית בעלויות. כל זאת קרה מול המחיר העולה מדי שנה של זכויות שידור בספורט, שעולה על הרווחים שאנחנו מקבלים מפלטפורמות. קשה לנו להציע לשותפינו מחיר טוב, שיכסה גם את ההוצאות שלנו".

- עד כמה זה משמעותי עבורכם לאבד את HOT?

"אנחנו לא אוהבים לאבד אף אחד, ואנחנו כאן כדי לעשות עסקים, אנחנו לא מפיצי בשורת הספורט האמריקני. זה רק שינוי קטן ביחסינו עם הקהל הישראלי ואני מקווה שתהיה הזדמנות לנהל משא ומתן. אנחנו פרגמטיים, אנחנו מבינים שלכולם יש צרכים עסקיים לטווח קצר. מעולם לא יצאנו משום שוק באופן סופי, כי תמיד ידענו איך להתפתח".

עדיין לא בתלת ממד

- מה לגבי ההמשך בחברת הלוויין?

"yes לא ביקשו הנחות כספיות כאלה והחוזה איתם לא נגמר. אז אנחנו לא במו"מ כזה איתם עכשיו. מטרת הביקור הזה היא בין היתר גם להבין איך אפשר להמשיך ולבנות את היחסים איתם. האם להעלות אצלם ערוץ HD (ב-yes אישרו כי הערוץ יעלה בחודשים הקרובים) ואיזה תוכן נוסף אפשר להוסיף להם כדי להיות רלוונטיים לקהל הישראלי".

אחת הסיבות להגעתה של המשלחת מ-ESPN לישראל, היא בחינה של דרכים אחרות לבסס את המותג, שאין ספק כי החלטת HOT פגעה בו בארץ. "חשוב לנו להבין מה הפוטנציאל שלנו עכשיו עם השותפים שלנו וגם לראות איך אנחנו יכולים להמשיך ולפתח את העסקים שלנו כאן", אומר בארנט, "היו הרבה שינויים בערוץ באופן שבו אנחנו משרתים את לקוחותינו ואנחנו משקיעים זמן רב בנושא זה. אנחנו מביטים על טכנולוגיות חדשות ובוחנים איך להתפתח עם השותף שלנו yes, אבל גם לבחון אפשרויות של IPTV בישראל, ואפשרות להעלות ערוץ על פס רחב בוואלה".

- בזמן הגביע העולמי העליתם ערוץ 3D. יש סיכוי שיהיה כזה גם בארץ?

"זה עדיין מוקדם מדי בישראל. אפילו אם נסתכל על ארה"ב, שהיא מובילת שוק בתחום הזה, זה עדיין יותר תלוי אירוע מאשר ערוץ ליניארי של 24/7. אנחנו משקיעים ב-HD בישראל, אבל השוק עדיין קטן מדי בשביל תלת ממד. זה עניין של תזמון".

מחברת HOT לא נמסרה תגובה.