מצנח זהב למנהל השובב: מנכ"ל HP יקבל 40 מיליון דולר

דיווח: מארק הרד, שיסיים את תפקידו על רקע פרשת הטרדה מינית של עובדת, יקבל עד 40 מיליון דולר כמענק פרישה - על אף העבירות האתיות שביצע ■ חוזה ההעסקה שלו "לא לקח בחשבון אפשרות של פיטורים בנסיבות מסוג זה"

למארק הרד, המנכ"ל הפורש/מופרש של HP המסיים בימים אלה את תפקידו על רקע פרשת ההטרדה המינית המביכה של עובדת החברה, צפוי להיות מעכשיו הרבה זמן פנוי - אבל גם הרבה מאוד כסף לבזבז בזמן הזה.

דיווח של עיתון ה"פיננשל טיימס" הלונדוני, המבוסס על בדיקות עם מקורבים לחברה ועם גורמים הבקיאים בחוזה ההעסקה של הרד, טוען כי מנכ"ל HP יזכה למענק פרישה מכובד במיוחד של עד 40 מיליון דולר - וזאת בעיקר לאור העובדה שחוזה ההעסקה שלו לא כולל כל התייחסות לאפשרות שיפוטר ע"י דירקטוריון החברה בנסיבות "חריגות".

הרד, ככל הידוע, יקבל מענק סיום ראשוני של 12.2 מיליון דולר - אליו יתלוו אופציות אותן יוכל המנכ"ל המסיים לממש כבר החל מסוף החודש הנוכחי, הן כאלה המבוססות על ביצועי החברה בתקופתו והן כאלה המבוססות על אורך תקופת עבודתו בחברה.

בסה"כ, כאמור, יכול להגיע שוויין הכולל של כל ההטבות ל-40 מיליון דולר.

כזכור, הרד הודיע בתחילת החודש על פרישה מתפקידו בעקבות חקירה שהעלתה כי ניהל מערכת יחסים אישית עם קבלנית חיצונית, שקיבלה תשלומים בלתי הולמים רבים מהחברה. אותה אישה האשימה את הרד בהטרדה מינית.

הרד הכחיש את ההאשמות נגדו ואמר כי ההתפטרות קשה עבורו לאחר שעבד חמש שנים בחברה. למרות זאת הוא בחר בצעד כדי להעניק לחברה שקט תעשייתי ומכיוון שבעקבות ההאשמות איננו מסוגל להתרכז בעבודה במלוא המרץ.

הרד, בן ה-53, הצליח להחזיר את HP להובלת שוק המחשבים האישיים. בתקופת כהונתו שווי השוק של החברה עלה ב-44.6 מיליארד דולר ל-108.1 מיליארד דולר. "אין ספק שהוא היה מנהיג משמעותי ובעל חזון בארגון מחדש של החברה", אמר ג'פרי פידקרו, אנליסט מניו יורק. "מדובר בהפסד משמעותי לחברה".

על פי ההערכות, צפוי הרד צפוי להתמקד בקריירה בתחום הפרייווט אקוויטי.