ערוץ 10 העביר לצ'רלטון זכויות ה-HD של נבחרת ישראל בכדורגל

מדובר על הזכויות ל-5 משחקי הבית של הנבחרת במוקדמות יורו 2012 ■ ערוץ 10, שמחויב להעביר להתאחדות לכדורגל 50% ממכירת זכויות ה-HD: "הזכויות הועברו לצ'רלטון בחינם"

משחקי הבית של נבחרת ישראל בכדורגל במסגרת מוקדמות יורו 2012 ישודרו בערוץ ה-HD החדש של צ'רלטון, במקביל לשידורם בערוץ 10 - כך נודע ל"גלובס".

ערוץ 10, שמחזיק בזכויות לשידור 5 המשחקים של הנבחרת, החליט להעביר את זכויות ה-HD של המשחקים למפעילת ערוצים ספורט 1 וספורט 2 בעסקת בארטר, במסגרתה תעביר צ'רלטון בתמורה לערוץ 10 תכנים של זכויות שידור שבהם היא מחזיקה.

מי שצפויה להיפגע היא ההתאחדות לכדורגל, שחתמה עם ערוץ 10 על הסכם במסגרתו יתחלקו הצדדים שווה בשווה בהכנסות ממכירת זכויות ה-HD. לטענת גורם בערוץ 10, "זכויות ה-HD הועברו לצ'רלטון בחינם, ללא תמורה כספית, כך שאין לנו מחויבות להעביר שום דבר להתאחדות לכדורגל".

כזכור, זכויות השידור של 5 משחקי הבית של נבחרת ישראל בקמפיין האירופי, שיחל ב-2 בספטמבר, נמכרו לערוץ 10 עבור כ-550 אלף שקל למשחק. ערוץ 10 מעוניין לרכוש גם את משחקי החוץ של הנבחרת בקמפיין, ומנהל משא-ומתן עם חברת השיווק ספורטפייב המחזיקה בזכויות.

בהתאחדות לכדורגל, שהופתעו מההסכם בין ערוץ 10 לצ'רלטון, אמרו בתגובה: "על-פי ההתקשרות בין ההתאחדות לבין ערוץ 10 בעניין שידורי הנבחרת, קיימת חובה על הערוץ לקבל את הסכמתה המוקדמת של ההתאחדות טרם מכירת זכויות ה-HD. פנייה כזאת טרם נעשתה על-ידי הערוץ. אם וכאשר תיעשה פנייה, יישקל העניין לגופו".