HP ודל נאבקות על חברת 3PAR: השווי מזנק ב-220% בשבועיים

בשישי אחה"צ העלתה HP את הצעת הרכש שלה ל-2 מיליארד דולר, 30 דולר למניה ■ הערכות: HP תזכה לבסוף בתחרות ■ לדל נותר 3 ימים להגיש הצעה נגדית

דבר אחד בטוח לגבי רכישת ספקית אחסון המידע 3PAR - היא לא תהיה זולה. רק לפני שבועיים, כאשר חברת דל פרסמה את הצעתה הראשונית לרכישת 3PAR תמורת 1.15 מיליארד דולר (או 18 דולר למניה), זה היה נראה מחיר גבוה, אבל סביר שבדל לא דמיינו שזו רק ההתחלה.

HP , המתחרה הגדולה של דל, הגישה לפני שבוע הצעה מתחרה במחיר של קרוב ל-1.6 מיליארד דולר, או 24 דולר למניה.

כעבור שלושה ימים העלו בדל את הסכום ל-24.3 דולר למניה, אולם ב-HP לא נשארו חייבים והגיבו מיד בהעלאת הסכום ל-1.8 מיליארד דולר, (27 דולר למניה). דל השוותה ומספר שעות לאחר מכן, בשישי אחה"צ, העלתה HP את הסכום ל-2 מיליארד דולר, 30 דולר למניה. כאן זה נעצר, לפחות כרגע.

המשקיעים נהנים

המחיר שמציעה כעת HP מגלם מכפיל של 8.5 על ההכנסות הצפויות של 3PAR לשנה הפיסקאלית הנוכחית, שתסתיים במארס 2011.

קשה להגיד חד-משמעית אם המחיר הזה הוא רציונאלי לחברה שעדיין לא הרוויחה תפעולית דולר אחד מאז הוקמה ב-1999 וסגרה את 2009 עם מכירות של 194 מיליון דולר, אך מי שבינתיים הרוויח בוודאות הם משקיעי החברה שראו את שוויה מזנק ב-220% בשבועיים האחרונים.

לפחות מבחינה פונקציונלית, החברה היא מתחרה של XIV ומספקת מערכות אחסון שמבוססות תוכנות וירטואליזציה ואוטומציה ומתמקדת בסקטור העליון של הדרישות בשוק המחשוב הארגוני.

הערכות: HP תזכה לבסוף בתחרות

אין הרבה חברות טובות וגדולות בתחום האחסון, ומכאן הדרמה שרואים סביב 3PAR, מה שאף עולה על המאבק לפני מעט יותר משנה, שניהלו EMC ונט-אפ סביב DataDomain.

נכון לאתמול, קיבל דירקטוריון 3PAR את הצעת HP, אולם לדל יש שלושה ימים להגיש הצעה נגדית. בבנק ההשקעות ברקליס העריכו כי ל-3PAR יש התאמה יותר טובה ל-HP והיא "תסגור חור" באסטרטגיה שלה לאחסון ברמות הגבוהות של הדרישות במחשוב הארגוני.

ומה תעשה דל? לפי ברקליס, דל יכולה לחזק את שיתוף הפעולה עם EMC, או לגלות עניין במספר חברות אחרות כגון Compellent, או Pillar Data Systems של לארי אליסון.