דירקטוריון HP אישר רכישה עצמית של מניות ב-10 מיליארד ד'

על רקע המאבק עם DELL על רכישות חברת 3PAR, ב-HP מתכננים לרכוש בחזרה עוד 3 מיליארד דולר ממניות החברה ברבעון הפיסקלי השלישי של השנה

על רקע המאבק על רכישות חברת 3PAR, דירקטוריון HP אישר רכישה עצמית של מניות החברה בהיקף עצום של 10 מיליארד דולר. בכיר בחברה אמר כי HP מתכננת בנוסף לרכוש בחזרה ממניות החברה בהיקף 3 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השלישי של השנה.

עד סוף יולי, HP רכשה מניות של עצמה בהיקף 2.6 מיליארד דולר, במסגרת מהלך של רכישה עצמית בהיקף כולל של 8 מיליארד דולר שאושר ע"י מועצת המנהלים של החברה בנובמבר 2009. לאחר אישור של היום, ל-HP נותרו מניות בהיקף של כ-4.9 מילארד דולר לרכוש בחזרה.

כאומר, בימים אלה HP מנהלת התמחרות עם ענקית מחשבים אחרת, DELL, לרכישת ספקית אחסון המידע 3PAR. נכון לעכשיו, דירקטוריון 3PAR קיבל את הצעת הרכש של HP בתמורה ל-2 מיליארד דולר או 30 דולר למניה, אולם לדל יש שלושה ימים להגיש הצעה נגדית.

המאבק החל לפני כשבועיים, אז חברת דל הציעה 1.15 מיליארד דולר או 18 דולר למניה. HP הגישה אחרי כמה ימים הצעה מתחרה במחיר של קרוב ל-1.6 מיליארד דולר, או 24 דולר למניה. כעבור שלושה ימים העלו בדל את הסכום ל-24.3 דולר למניה, אולם ב-HP לא נשארו חייבים והגיבו מיד בהעלאת הסכום ל-1.8 מיליארד דולר, (27 דולר למניה). דל השוותה ומספר שעות לאחר מכן, בשישי אחה"צ, העלתה כאמור HP את הסכום ל-2 מיליארד דולר, 30 דולר למניה. כאן זה נעצר, לפחות כרגע.