יש עסקה: ערוץ הספורט ישלם 27.5 מיליון ש' על הליגה בכדורסל

בתום מו"מ ממושך בין המינהלת וערוץ הספורט נחתמה העסקה ל-4 השנים הבאות ■ המינהלת מציעה חבילות שידור משניות לערוץ 1 ובנוסף את תקצירי המשחקים באינטרנט ל-‏ONE‏

ערוץ הספורט ימשיך לשדר את ליגת העל בכדורסל גם ב-4 העונות הבאות - כך סוכם בין מינהלת הליגה בכדורסל לבין ערוץ הספורט.

ל"גלובס" נודע כי על-פי העסקה בין הצדדים שנחתמה היום, ערוץ הספורט ישלם כ-27.5 מיליון שקל ל-4 שנים לפי הפירוט הבא: 6 מיליון שקל לעונת 2010/11, 6.5 מיליון לעונת 2011/12, ובשנה השלישית יעמוד ההסכם על 7.25 מיליון שקל. ההסכם כולל אופציה לערוץ הספורט לשנה רביעית (עונת 2013/14), בסכום של של 7.75 מיליון שקל.

ההסכם כולל גם את זכויות האינטרנט והסלולר של ליגת העל ואת זכויות ה-‏HD‏. החתימה הרשמית על ההסכם צפויה בימים הקרובים.

‏מדובר על סכום נמוך מעט יותר בהשוואה לסכום ששילם ערוץ הספורט בהסכם הקודם בין הצדדים, אז סוכם על כ-24 מיליון שקל ל-3 עונות (מה שבסופו של דבר הסתכם בסכום נמוך יותר בשל ירידת שער הדולר).

‏עם זאת, מינהלת הליגה בכדורסל, בראשות אבנר קופל, עשויה לשמור על הסכום שייכנס לה מזכויות שידור, בשל העובדה שחילקה את המכרז ל-3 חבילות.

מלבד ערוץ הספורט, שצפוי לשדר את המשחק המרכזי ובנוסף עוד שני משחקים משניים שיבחר מכל מחזור, המינהלת ממתינה לתשובת ערוץ 1, לו היא מייעדת חבילה לשידור משחק מדי שבוע - אחת לשבועיים את המשחק המרכזי ואחת לשבועיים את המשחק השני בחשיבותו, ברוטציה עם ערוץ הספורט.

בערוץ 1 מנהלים עם המינהלת מזה תקופה ארוכה משא-ומתן, כשהכוונה ברשות השידור היא לעבות את לוח השידורים השבועי, שכולל משחק מליגת העל בכדורגל, גם עם משחק מהליגה בכדורסל.

בנוסף, המינהלת בנתה חבילה שלישית שמיועדת לאתר ‏ONE‏, שבו ייכללו תקצירי המשחקים באינטרנט, וחבילת שילוט ופרסום במגרשים.

‏במקביל פועלים במינהלת לסיים את המשא-ומתן למכירת הזכויות השמיות של הליגה. יו"ר המינהלת, אבנר קופל, שמחזיק בהבטחה של הטוטו להמשיך את ההתקשרות בין הצדדים, עדיין מנסה למצות תחילה את המשא-ומתן עם מפעל הפיס.