ECI: "סמנכ"ל הכספים שב לחברה לקראת חזרתנו לוול סטריט"

החברה שעוסקת בציוד תקשורת, ושבשליטת שאול שני, טוענת בשיחה עם "גלובס" שהמענקים בפריפריה מקרבים את העלויות לאלה שבמזרח

אתמול (א') חגגה חברת ECI טלקום את פתיחת מרכז הפיתוח החדש שלה בפארק התעשייה עומר שבדרום. המרכז החדש, שהוא השני שלה בישראל והחמישי בסך הכול בעולם (אחרי פתח תקווה, סין, הודו וארה"ב), ייקרא נגב טלקום, ולדברי החברה היא תשקיע בהקמתו 10 מיליון דולר בשנתיים הקרובות, ותעסיק בו 200 עובדים עד סוף 2011.

רפי מאור, מנכ"ל החברה שעוסקת בציוד תקשורת, רואה את הקמת המרכז החדש כחלק מההתמודדות של ECI מול התחרות הגוברת מעבר לים ובעיקר מהמזרח.

"הסיבה שלא הגדלנו את המרכז בפתח תקווה היא שהעלויות שם למהנדס גבוהות מ-100 אלף דולר בשנה", הוא אומר ל"גלובס". "העלויות בהודו ובסין הן שליש מכך, ואנחנו לא יכולים להתחרות בזה".

ECI תהנה במקרה זה מתוכנית חדשה שהציע משרד התמ"ת להקמת מרכזי פיתוח בפריפריה, שכוללת מענקים מוגדלים. "התוכנית מאפשרת לנו להשיג מחירים שלא רחוקים מאלו שאפשר להשיג במזרח, ועדיין אנחנו עובדים עם ישראלים", אומר מאור. לדבריו, החברה תשמח להעביר פעילויות נוספות לאזורים מרוחקים ממרכז הארץ, אם "תהיה תוכנית ממשלתית שתתמוך בצעד כזה".

גם במישור האסטרטגי-פיננסי של החברה מתרחשים שינויים. החברה, שנמצאת בשליטתו של שאול שני, הודיעה לפני כחודש וחצי על חזרתו של גיורא ביתן לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה, לאחר שהיה בתפקיד זה בין השנים 2002 ל-2007. החברה לא סיפקה עד כה תגובה רשמית להערכות סביב חזרתו, מהלך חריג למי שנראה היה כי הוא מחפש את המשך דרכו בקרנות ההון סיכון.

"זה המשך טבעי לרצון של החברה לבצע הנפקה ראשונית מחודשת בשנה הבאה", מגיב מאור לראשונה לנושא, "עבדנו ביחד הרבה זמן ואנחנו סומכים אחד על השני. גיורא יודע מצוין איך לנהל את העסקים בוול סטריט. גם בלעדיו זה היה קורה, אבל העובדה שסמנכ"ל הכספים רצה לפרוש היוותה עיתוי טוב לבצע את ההחלפה, תוך ראייה עתידית".

ECI, שתפתח במרכז החדש טכנולוגיות בתחום הגישה ללקוחות הסופיים (Access) ומערכות לתשתיות תקשורת ברשתות הליבה (Transport), מייעדת חלק מהפעילות בנגב לצורך הפרויקט שבו זכתה בחברת בריטיש טלקום בגובה של 800 מיליון דולר.