מועצת הכבלים הקפיאה את השימוע על ערוץ הטלוויזיה של ONE

כשבוע לפני עלייתו המתוכננת של הערוץ לאוויר, הוחלט להמתין לחוות-הדעת של הממונה על ההגבלים העסקיים ■ ביום שני הבא תיפתח ליגת העל לנשים בכדורסל, אותה תכננו לשדר בערוץ

שבוע לפני עלייתו המתוכננת לאוויר, מועצת הכבלים והלוויין הקפיאה את השימוע על עליית ערוץ הטלוויזיה החדש של אתר האינטרנט ONE. היום (ב') אמורים היו להתחיל הדיונים על השימוע, אחרי שאתמול (א') התקיים המועד האחרון להגשת חוות-דעת והתגובות בכל הנוגע לעליית הערוץ.

ביום שני הבא תיפתח ליגת העל לנשים בכדורסל, אותה תכננו לשדר בערוץ. כעת עשויה להתעכב עלייתו המתוכננת בכבלים וגם בלוויין.

הסיבה להקפאת השימוע, עליו הודיעה המועצה לגופי שידור, היא המתנה לחוות-דעת משפטיות ובעיקר לחוות-הדעת של הממונה על ההגבלים העסקיים. לשכת הממונה אמורה להכריע האם בעליית הערוץ, אשר אחד מבעליו הוא מבעלי HOT נוני מוזס, יש משום עבירה על חוק מיזוג חברות הכבלים. מוזס באמצעות "ידיעות תקשורת" מחזיק גם בבעלות ב-ONE.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי "המועצה מנהלת התייעצויות עם הגורמים הרלבנטיים, לרבות רשות ההגבלים העסקיים. עד לסיום ההתייעצות המועצה לא תדון בבקשה".

מ-ONE נמסר: "אנו מקווים שהמועצה והיו"ר ניצן חן יפעלו לאשר ערוץ ספורט ONE בחינם עבור קהל צרכני הספורט, לפחות כפי שפעלו במרץ רב לאשר את הערוצים בתשלום ולהרחיב את התכנים בערוצים שבתשלום. לצערנו, עיכוב באישור הערוץ יפגע כלכלית בענפי ספורט בישראל ובציבור הרחב.

"הובא לידיעתנו כי היו"ר ניצן חן ואנשיו נמצאים תחת לחצים כבדים של גורמים אינטרסנטיים ומתחרים בתחום הספורט לעכב את עליית הערוץ. אנו מחזקים את ידיו של היו"ר ניצן חן שימלא את תפקידו ביושר".