החגים בארה"ב מתקרבים: איזה מניות לקנות כדי לרכב על הגל?

לקראת עונת השיא במכירות: 5 המלצות למניות שעשויות להימנות על המרוויחות הגדולות מעונת המכירות הגדולה הצפויה

אי. ביי (EBAY )

ממליץ: עומר ברוך, פריקו

eBay היא מפעילת אתר המכירות המקוון הגדול בעולם. באתר רשומים מעל ל-350 מיליון משתמשים המוכרים עשרות מיליוני פריטים ושירותים שונים. בנוסף, מציעה החברה שירותי תשלום והעברות כספים מקוונות דרך חברת PayPal, עליה מנויים כ-80 מיליון משתמשים עם צפי לגידול שנתי של כ-6%.

החברה נהנית מעמלות שונות, ולאור התחרות העזה עם אמזון ייתכן שתירשם ירידה בשולי הרווח בשנה הקרובה.

החברה נסחרת לפי שווי של 32 מיליארד דולר עם מכפיל רווח של 14, ובקופתה כ-4.5 מיליארד דולר שצפויים לשמש לרכישת פלטפורמות נוספות ולרכישה חוזרת של מניותיה.

רצון הצרכנים לחסוך בהוצאותיהם לקראת החגים צפוי להגדיל את מספר המשתמשים והעסקאות הנעשות באתר, ולהגדיל את רווחי החברה.

לואי ויטון (LVMH )

ממליץ: בנק הפועלים

לואי ויטון הוא תאגיד מוצרי היוקרה המוביל בעולם, המחזיק בתיק מותגים מגוון של מוצרי אופנה ועור, שעונים ותכשיטים, משקאות חריפים וקוסמטיקה.

לחברה מספר מנועי צמיחה משמעותיים, ביניהם חשיפה גבוהה לשוק הסיני הצומח, סיכון תפעולי נמוך, רקורד עשיר בתחום מיזוגים ורכישות ואופי דפנסיבי המתבטא בקהל לקוחות נאמן, מותגים ידועים וחזקים ופעילויות עסקיות מגוונות.

מרבית חטיבות המוצרים הפגינו ביצועים חזקים ברבעונים האחרונים, עם התאוששות ניכרת בשורת המכירות ובשולי הרווח - מגמה שצפויה להימשך על רקע ההתאוששות בביקושים בשווקים המסורתיים.

מנגד, מגזר הבשמים והקוסמטיקה הוא חוליה חלשה, והחברה מעריכה שקצב הצמיחה של המגזר יואט במחצית השנייה של השנה. למרות זאת, בשורה התחתונה המניה נסחרת בדיסקאונט לעומת מתחרותיה, ומתאימה למשקיעים המחפשים חברה מחזורית אך עם מאפיינים דפנסיביים.

LG Display (סימול: LPL)

ממליץ: רועי שגיב, יובנק

LG עוסקת בפיתוח וייצור מסכי LCD, טלוויזיות, מסכי מחשב, טלפונים ניידים, צגים רפואיים ועוד.

החברה הציגה צמיחה דו-ספרתית בכל שנה מאז תחילת העשור, כאשר את 2009 סיימה עם צמיחה של 27%. למעלה ממחצית מכירות החברה מגיעות משווקים מתעוררים, ועיקר המכירות מתמקדות באסיה.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-11 מיליארד דולר והרווח הנקי עמד על 1.2 מיליארד דולר. לחברה מינוף נמוך יחסית, והיא נסחרת במכפיל רווח של 7 לרווחים הצפויים בשנת 2011.

החברה העלתה את צפי המכירות והרווח לחצי השני של השנה עקב עונת החגים בארה"ב והביקוש למסכים בטכנולוגיה מתקדמת ויקרה, כגון תלת ממד ו-LED.

Best Buy (BBY )

ממליץ: קובי שעשוע, איילון

בסט ביי היא רשת קמעונאית (All in one) המוכרת מוצרי אלקטרוניקה בידורית. הרשת מונה 2,834 סניפים ברחבי העולם, ומעסיקה מעל ל-180,000 עובדים.

החברה נסחרת לפי שווי של 16.5 מיליארד דולר עם מכפיל עתידי צפוי של 10.17. בסט ביי הציגה צמיחה מתמדת במכירות בשיעור שנתי ממוצע של כ-15%, ולאחרונה העלתה את תחזיותיה עקב השיפור בשולי הרווח והצמיחה במכירות. החברה נהנית גם מיציבות, בזכות מזומנים ושווי מזומנים בסך של 843 מיליון דולר שבקופתה.

לאחרונה דיווחה החברה על הפצת הלהיט החדש של אפל, ה-iPad, בכל חנויותיה בארה"ב. שיתוף הפעולה עם אפל גם יאפשר לה להיענות לביקוש הצפוי למכשירים מבוססי WiFi ואינטרנט אלחוטי בעונת הקניות הקרובה.

אברקרומבי & פיץ' (ANF )

ממליץ: הדס ארזים

אברקרומבי אנד פיץ' עוסקת בעיצוב, ייצור ומכירת אביזרי ביגוד והלבשה, בדגש על הקהל הצעיר, באמצעות כ-1,100 סניפים ברחבי ארה"ב וקנדה.

החברה נחשבת למובילה בסקטור, ונסחרת בשווי שוק של כ-3.33 מיליארד דולר - המקום השביעי בענף מבחינת שווי השוק.

ברבעון האחרון הציגה החברה צמיחה של 17% בשורת ההכנסות ל-745.8 מיליון דולר - שעה שהענף כולו צמח בממוצע בשיעור של כ-7.2% - עם תשואת דיבידנד שנתית של 1.9%. גם בשוק הבינלאומי החברה מציגה תוצאות יפות - ברבעון האחרון צמחו המכירות הבינלאומיות ב-85% והסתכמו ב-133.2 מיליון דולר.

הצפי הוא כי בשנת 2010 ההכנסות יסתכמו בכ-3.37 מיליארד דולר המגלמים צמיחה של 15.2% לעומת אשתקד, והחברה צופה שיפור בהכנסות וברווחיות כתוצאה מהתרחבות הפעילות הבינלאומית.