אודיוקודס עקפה התחזיות; אדלרסברג: "אנחנו 'חזק על הסוס'"

שבתאי אדלרסברג, יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה: "אנחנו מרגישים 'חזק על הסוס', והטרנדים בתעשייה עובדים לטובתנו" ■ מסכמת את הרבעון השלישי עם צמיחה של 19.4% בהכנסות

שנת 2010 מסתמנת כשנה טובה מאוד לאודיוקודס . "אנחנו מרגישים 'חזק על הסוס', והטרנדים בתעשייה עובדים לטובתנו", אומר היום שבתאי אדלרסברג, יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. ‏

אודיוקודס מספקת מוצרים ופתרונות בתחום ה-‏VoIP‏, העברת קול על-גבי הרשת. החברה מסכמת את הרבעון השלישי עם צמיחה של 19.4% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, ל-38.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי 2.9 מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל. בנטרול התגמולים לעובדים והפחתות חד-פעמיות מגיע הרווח ‏Non-GAAP‏ ל-3.6 מיליון דולר, שהם 9 סנטים למניה.‏

אודיוקודס פועלת בשני קווי מוצר, מוצרי רשת - ‏Networking‏, וטכנולוגיה כגון שבבים. הראשון מהווה את מנוע הצמיחה העיקרי, ולדברי אדלרסברג "המגמה הכי חזקה ברבעון הייתה הגידול בנטוורקינג". הוא מוסיף כי "אנחנו רואים הבשלה של הרבה מאוד השקעות שעשינו בשנתיים האחרונות". ‏

לקוחות החברה הם מפעילי תקשורת וכן חברות וארגונים (‏enterprise‏). לאחרונה נכנסה החברה גם לתחום הביתי (‏residential‏), והיא השיקה מוצר בשם ‏home & go‏, שמאפשר למפעילים להציע ללקוחות מרכז תקשורת ביתי שמרכז את כל שירותי הקול והנתונים, כולל חיבוריות לתקשורת סלולרית. ‏

ברבעון השלישי אודיוקודס ייצרה 5.8 מיליון דולר מפעילות ובקופתה היו 58.6 מיליון דולר. בשנים האחרונות אודיוקודס לא ביצעה רכישות, ואדלרסברג הודה בעבר ששתי רכישות שעשתה ב-2006, של נטרייק ונוארה, נכשלו. "אנחנו בוחנים כל הזמן איפה אנחנו צריכים להשלים טכנולוגיות, או להגדיל מכירות באמצעות רכישות", אומר היום אדלרסברג. "גם תזרים המזומנים החזק נותן לנו רמת ביטחון גבוהה יותר לחשוב על רכישות, אבל כרגע אין משהו על הפרק". ‏

אודיוקודס נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 165 מיליון דולר. מנייתה נפלה מ-4.4 דולר באפריל ל-2.4 דולר ביולי, וחזרה שוב לאזור ה-4 דולר. "לאור המומנטום בפעילות, אנחנו מגדירים מחדש את העבודה מול משקיעים מוסדיים בארץ ובחו"ל, וזה נותן את אותותיו", מסביר אדלרסברג. "מעבר לזה, יש היום בשוק יותר נכונות להשקיע בחברות ‏small cap‏, שקודם סבלו מהשקעות פחותות ביחס לחברות גדולות".‏