Vizrt רוכשת 20% מהסטארט-אפ Stergen של אילן שילוח

העסקה מתבצעת לפי שווי של 9.3 מיליון דולר ■ המיזם הוקם לפני 10 חודשים ופיתח תוכנה להמרת תכני וידיאו לתלת-ממד בשידורי טלוויזיה

אולי קשה לנו להודות בכך, אך רובנו אוהבים לצפות בטלוויזיה ובמשך שעות ארוכות. החל ממהדורות חדשות, עבור בתוכניות ריאליטי, שידורים ישירים של משחקי ספורט ועוד ועוד.

אנו מבלים שעות לא מעטות מול הקופסה השחורה (שהפכה למסך דק) וספקי התוכן הטלוויזיוני מודעים לכך היטב. לכן, הם דואגים לקבע אותנו לכורסת הסלון כמעט בכל דרך אפשרית, ואחת מהן - ואולי הבולטת בתקופה האחרונה - היא שידור תכנים בתלת ממד (עיינו ערך אווטאר).

גם Vizrt, מהחברות המובילות בעולם בפיתוח פתרונות IT לעיצוב, עיבוד, אחסון, שידור וניהול של גרפיקה ותכני וידאו עבור תחנות טלוויזיה, ואחת מהחברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון הגרמני, הבינה כי הממד השלישי עומד להפוך ל"דבר הגדול הבא" בעולם הטלוויזיוני, והודעת החברה מאתמול בערב מעידה על כך.

פיתרון שמיועד לשידורי ספורט

Vizrt תרכוש 20% מהון המניות של הסטארט אפ הישראלי Stergen תמורת 1.9 מיליון דולר, ולפי שווי של 9.3 מיליון דולר. ההשקעה של Vizrt תתבצע במזומן ודרך הקצאה של מניות בכורה. בנוסף לכך, Vizrt תשווק ותפיץ את מוצרי Stergen. Vizrt צברה עד כה מזומנים בשווי של 51.4 מיליון דולר, ולכן מימון ההשקעה לעיל אינו אמור להוות בעיה עבורה.

Stergen, שהוקם רק לפני עשרה חודשים, פיתח תוכנה הממירה שידורי וידאו במדד שני לממד שלישי, שמיועדת לשידור של אירועי ספורט. אחד מסלי הפתרונות של Vizrt מאפשר לספקי התוכן השונים לשדר אירועי ספורט תוך הצגת גרפיקות שונות (דוגמת תוצאות משחקים/תחרויות בשידור חי ו/או סטטיסטיקות עבר), ולכן הפיתרון של Stergen מהווה מוצר משלים שאמור לשדרג את חוויית הצפייה.

החיבור בין Vizrt ל-Stergen, כך עולה מהודעת החברה, נועד לאפשר לשתיים להתאים עצמן לביקושים הגדלים לתכני תלת ממד. עד 2012 מספר הטלוויזיות הביתיות שיוכלו לשדר תכנים כאלה אמור לעמוד על 28 מיליון, והוא צפוי להמשיך ולגדול.

Stergen צפויה להשיק בתחילת השנה הבאה פתרונות המרה דומים המיועדים לבתי קולנוע, מכשירים ניידים, ומערכות קולנוע ובידור ביתיות.

אקזיט ראשון לחממה של שילוח

Stergen, שכאמור לא חגג עדיין יום הולדת שנה, הוקם על ידי מיקי תמיר, אבי קלינגר, ואיציק ווילף. תמיר היה שותף להקמת אורעד, אחת ממתחרותיה הקטנות של Vizrt, שנסחרת כיום בשוק ההון הגרמני לפי שווי צנוע של 36 מיליון דולר.

בעלת המניות הגדולה ב- Stergen היא לא אחרת מאשר חממת TheTime - חממת הסטארט אפים של הפרסומאי אילן שילוח ושותפיו ניר טרלובסקי, אורי וויינהבר, עופר דרוקר, איריס בק, אודי פרידן ושירה מרגלית (בת זוגו של שילוח).

שילוח, היו"ר והבעלים של משרד הפרסום מקאן אריקסון, רכש את החממה לפני קצת למעלה משנה, וזאת מתוך מטרה להשקיע בחברות אינטרנט, מדיה ותקשורת ישראליות.

עד היום השקיעה החממה ב-16 סטארט אפים, וככל הידוע העסקה הנוכחית היא האקזיט הראשון - גם אם חלקי - שהיא מבצעת במתכונתה הנוכחית.

Vizrt נסחרת לפי שווי של 262 מיליון דולר.

החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 24.2 מיליון דולר (צמיחה שנתית של 17%) ורווח נקי של 1.1 מיליון דולר.