חשיפת אתמול רק קצה הקרחון: "עוד 20 מטענים נשלחו"

(עדכון) - כך מדווח הבוקר עיתון "דיילי טלגרף": הבריטי ■ אובמה: היחידה ללוחמה בטרור מתייחסת בחומרה לאיומים ■ ככל הנראה היעד של המטענים היה בית כנסת בשיקגו

נראה כי שני המטענים שנחשפו אמש הם רק "קצה הקרחון" בחידוש הניסיונות של ארגוני הג'יהאד העולמי לפגוע בארצות הברית. הבוקר מדווח העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" כי לא פחות מ-20 מטענים נוספים נשלחו מבירת תימן צנעא - כשמטרתם גם כן, לפגוע בבתי כנסת.

בעקבות האיומים, הכוננות הביטחונית בנמלי התעופה בארצות הברית עדיין עומדת בעינה. במקביל, הודיעו גורמים רשמיים בתימן כי גם בצנעא החלו בחקירת האירוע. עם זאת, טענו מספר גורמים במדינה כי הנהלים הביטחוניים החמורים לפיהם נוהגים בנמל התעופה בבירה "מחמירים מאוד", ודחו את האפשרות כי המטענים אכן נשלחו מהמדינה.

ניסיון פיגוע אווירי של אל קאעידה; אובמה: התגלו חומרי נפץ

רשת CNN דיווחה אתמול (ו') כי מטען נפץ מאולתר התגלה במטוס תובלה של חברת השילוח הבינלאומית UPS שעשה דרכו מתימן לשיקגו, ארה"ב, בהסתמך על מקורות של הסוכנות לאבטחת התעופה בארה"ב. ככל הנראה, היעד היה בית כנסת בשיקגו ומי שעמד מאחורי הפעולה היה ארגון אל-קאעידה בראשות אוסמה בן לאדן. ראשי הקהילות היהודיות בארה"ב הונחו להגביר עירנות ולדווח על חפצים חשודים מיעדים לא מוכרים.

בנוסף, התקשורת בארה"ב מדווחת כי חברת השילוח פדקס קיבלה חבילה חשודה לסניף שלה בדובאי, גם היא הגיעה מתימן. בעקבות זאת החברה סגרה את קו המשלוחים מתימן.

ב-22:30 שעון ישראל נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא נאום לאומה ואמר כי החבילות שאותרו אכן הכילו חומרי נפץ וכי ארה"ב עושה את כל שביכולתה להגן על אזרחיה מפני פגיעה ע"י ארגון אל קעידה. לדבריו, השלטון בתימן משתף פעולה עם ארה"ב בבדיקות החבילות שיצאו מתחומי תימן. אובמה אמר כי הבדיקות יימשכו וכי היחידה ללוחמה בטרור בארה"ב מתייחסת בחומרה לאיומים האלה ונוקטת בכל האמצעים להגנה על האומה האמריקנית. יצוין, כי ב-20:00 שעון ישראל הרשויות בארה"ב דיווחו כי כל ההתראות לפגיעה במטוסים הוסרו.

רשת CNN דיווחה כי על המטוס מתימן לשיקגו נמצא מנגנון נפץ מאולתר והוא התגלה ע"י מאבטחים בזמן שהמטוס נחת לעצירת ביניים בלונדון. המקורות מדווחים כי הועלתה רמת הכוננות בארה"ב ונבדקים מטוסים נוספים בניו-ג'רסי ובפילדלפיה ע"י גורמי הביטחון בשעות אלה, כמו גם משאית תובלה של UPS בדרכה לניו-יורק.

גורמי הביטחון מסרו כי המטוסים בשדות התעופה האלה היו בבידוד באזור מרוחק בשדה כדי למנוע פגיעה אפשרית של באי שדה התעופה וצוות הטיסה. המשטרה וצוותי הביטחון ערכו בדיקה יסודית בכל המטוסים בניסיון לאתר מטענים נוספים, אם ישנם.

צוות התעופה במטוס שהיה מיועד לנחות בשיקגו נבדקו ע"י היחידה לסילוק פצצות, ולפי הדיווחים החומר שהתגלה במנגנון הנפץ שהיה על המטוס - לא מזוהה. דובר של חברת השילוח מסר כי החברה וצוותי התעופה משתפים פעולה עם גורמי הביטחון בארה"ב וכי המטען שנשא כל מטוס התובלה הועבר ממנו למטוסים חליפיים לצורך שילוחו.