קסטרו במו"מ להבאת מותג האופנה UNI QLO לישראל

לא רק רשתות אמריקניות: הרשת היפנית, שמפעילה 2,203 חנויות בעולם ואשר מחזור המכירות שלה עומד על 10 מיליארד דולר בשנה, עושה עלייה ■ קסטרו: "לא היה ולא נברא"

עוד מותג בינלאומי בדרך לישראל: ל"גלובס" נודע כי קסטרו מנהלת מו"מ ראשוני להבאת מותג האופנה היפני UNI QLO לישראל. עוד נודע לפני ימים אחדים נערכה פגישה בין ראשי קסטרו לענקית היפנית.

UNI QLO היא חברת אופנה יפנית שהחלה את פעילותה בשנת 1949, עם פתיחת חנות אופנה לגברים. כיום משווקת החברה אופנת קז'ואל לגברים ונשים מגילאי 13 ומעלה לערך. בשנת 2001 יצאה החברה לראשונה מגבולות יפן ופתחה חנות בלונדון ושנה לאחר מכן פתחה גם חנות ראשונה בסין. ב-2005 פרצה החברה לראשונה לדרום קוריאה ובסמוך לכך לארה"ב ולמדינות נוספות. לחברה חנות דגל בשדרה החמישית בניו-יורק. בסך-הכל מפעילה החברה כיום 2,203 חנויות ברחבי העולם שאת חלקן היא מפעילה ישירות וחלקן באמצעות חברות בנות וזכיינות.

מאז שנת 2004 החלה החברה לפתוח חנויות ענק המשתרעות על שטח של 2,000 ועד כ-4,500 מ"ר ומציעות מגוון רחב של אופנה לגברים ונשים.

האסטרטגיה של החברה בנויה על מחיר המתחרה ברשתות דיסקאונט לאופנה כדוגמת H&M. החברה מייצרת בכל עונה מאות דגמים כשכל דגם מיוצר במגוון רחב של עשרות צבעים.

UNI QLO נסחרת כיום בבורסה של יפן. בשנה החולפת שהסתיימה באוגוסט 2010 עמד מחזור המכירות של החברה על 10 מיליארד דולר. בתקופה זו הסתכם הרווח התפעולי ב-1.65 מיליארד דולר ואילו הרווח הנקי עמד על 762 מיליון דולר.

נוכחות המותגים הבינל' בישראל הולכת וגוברת. אחרי H&M ו-גאפ, המותג אמריקן איגל צפוי לפתוח בישראל חנויות וגם המותג forever 21 ניהל עם חבורת עסקיות בארץ מו"מ לפתיחת רשת בישראל.

מקסטרו נמסר בתגובה: "לא היה ולא נברא".