IDC: סוני אריקסון כבר לא בין 5 יצרניות הסלולר הגדולות

ב-3 הרבעונים הראשונים של השנה נמכרו כבר 961.1 מיליון טלפונים סלולריים - עלייה של 17% מהתקופה המקבילה אשתקד

מכירות הטלפונים הסלולריים המשיכו לעלות ברבעון השלישי של השנה, כאשר קרוב ל-340.5 מיליון מכשירים נמכרו לעומת 297.1 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בעלייה של 14.6%. כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמכרו כבר 961.1 מיליון טלפונים סלולריים לעומת 820.6 מיליון - עלייה של 17.1% לעומת שלושת הרבעונים הראשונים ב-2009. הטלפונים החכמים נהנים מפופולריות הולכת וגוברת בקרב חתכי לקוחות רבים, מה שהוביל לכניסתה של יצרנית הטלפונים החכמים השנייה לחמישייה הראשונה של היצרניות המובילות.

אפל עלתה למקום הרביעי במהלך הרבעון האחרון והיא מצטרפת ליצרנית הבלקברי - RIM. בנוסף, שתי החברות רשמו את אחוזי גידול המכירות הגבוהים ביותר מבין חמשת היצרניות המובילות. סוני-אריקסון כבר לא נמצאת בחמישייה המובילה, וזאת בפעם הראשונה מאז 2004.

נוקיה היא עדיין היצרנית המובילה ברבעון זה, כאשר היא מחזיקה 32.4% נתח שוק, לעומת 36.5% ברבעון המקביל אשתקד. סמסונג מדורגת במקום השני עם 21% נתח שוק לעומת 20.3%. LG נמצאת עדיין במקום השלישי עם 8.3% לעומת 10.6% ואפל מחזיקה 4.1% לעומת 2.5%. RIM סוגרת את החמישייה עם נתח שוק של 3.6% לעומת 2.9%.

"יצרניות שלא יקדישו משאבים ניכרים לתחום הטלפונים החכמים ורצוי תוך הסתמכות על מערכות הפעלה בעלות תמיכת מפתחים ניכרת, עלולים למצוא את עצמם נשרכים מאחור בפלח השוק הצומח והדינאמי", אומר אורן רביב, אנליסט בכיר לטכנלוגיות חדשות ב-IDC. "מעמדה של נוקיה הולך ונחלש ונתח השוק העולמי שלה מצטמצם. הדבר נובע בעיקר מכניסה מסיבית של מתחרים סינים המכוונים לחתך מחירים נמוך. מתחרים אלה חזקים בעיקר בשווקים המתפתחים של מרכז ודרום אמריקה".