Whitewater מגייסת 10 מיליון ד', בעיקר ממשקיעים ישראלים

החברה, העוסקת בפיתוח ובשיווק טכנולוגיות לניהול ולבטיחות של מים, מגייסת הון לקראת הרחבת פעילותה בשוקי היעד בברזיל, בהודו ובסין

קבוצת Whitewater, העוסקת בפיתוח ובשיווק טכנולוגיות לניהול ולבטיחות של מים, מתכוונת לגייס כ-10 מיליון דולר, לקראת הרחבת פעילותה בשוקי היעד בברזיל, בהודו ובסין. כך נודע ל"גלובס".

גיוס ההון עתיד להימשך מספר חודשים, ותוביל אותו מחלקת המימון והבנקאות להשקעות בגיזה זינגר אבן.

יו"ר הקבוצה, אורי יוגב, אישר את פרטי הידיעה ואמר כי ההון יגויס בעיקר ממשקיעים בישראל, אך פניות אחדות ייעשו גם למשקיעים זרים. לדבריו, עיקר הפעילות תכוון להעצמת החברות-הבנות של Whitewater, תוך שימת דגש על פיתוח והרחבה של מערך השיווק הבינלאומי בקבוצה.

"בעזרת ההון שיגויס, החברה תבחן גם רכישה של חברות נוספות העוסקות כיום בתחום המים וכן יבדקו התמזגויות אפשריות שלנו. זאת, לאחר שלאחרונה השלמנו מגעים עם גורמים בהודו, בברזיל ובסין, וזיהינו את המוניטין של טכנולוגיות המים הישראליות ואת הצורך לתת מענה מגוון לצרכים שעולים בשטח".

לקבוצת ווייטווטר יש ארבע חברות-בנות המתמחות בעיקר באבטחת מערכות מים ובבקרת איכות של מי שתייה. כך, CheckLight המתמחה בגילוי מזהמים במי שתייה, במים המיועדים לשימוש תעשייתי ובמים מותפלים, הגבירה באחרונה את חדירתה לשווקים בסין ובארה"ב.

יוגב מצביע על שורה של פיתוחים מן העת האחרונה, המציבים את החברות-הבנות של ווייטווטר בחזית הידע בתחום הטיפול במים. "זהו ענף חדש יחסית בכל העולם וכבר יש לנו בו אחיזה טובה. היקף הפעילות שלנו היום הוא 10 מיליון דולר ואחרי גיוס ההון, שיאפשר לנו את החדירה וההתבססות בשוקי היעד, נגיע למחזור של 100 מיליון דולר בתוך 4-5 שנים", אמר.

70% מפעילות הקבוצה מגיעה היום משוקי היעד בחו"ל. חנה גרטלר ובני טיש הם בעלי הקבוצה.

שוק טכנולוגיות המים העולמי מתפתח בקצב צמיחה שנתי של 8% והיקפו 500 מיליארד דולר. לדברי יוגב, תחומי המים עוד עתידים להתפתח בשנים הקרובות - על רקע משבר המים העולמי ובשל הצורך להוביל מיזמים לשיפור תשתיות המים בערים ושילוב של מערכות המאפשרות שימוש במים שפירים לחקלאות.