IDC: מכירות הנטבוקים ירדו - מכירות מחשבים הניידים עלו

ברבעון השלישי נפלו מכירות הנטבוקים ב-28.5% ונמכרו 38.9 אלף יחידות ■ מכירות המחשבים הניידים עלו ב-12% ברבעון השלישי כאשר נמכרו 118.6 אלף יחידות

מכירות הנטבוקים בישראל, המחשבים הניידים הקלים, ירדו ב-28.5% ברבעון השלישי של 2010 לעומת הרבעון המקביל אשתקד - כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC. ברבעון נמכרו 38.9 אלף יחידות לעומת 54.4 אלף יחידות ברבעון המקביל.

ברבעון השני של 2010 מכירות הנטבוקים ירדו באחוז בודד, לעומת עליות גדולות ברבעונים הקודמים. מהצד השני של המתרס, מכירות המחשבים הניידים עלו ב-12% ברבעון השלישי כאשר נמכרו 118.6 אלף יחידות לעומת 105.9 אלף ברבעון המקביל.

הסיבה העיקרית לירידה במכירות הנטבוקים, היא הבנה של הלקוחות שזהו איננו מחשב נייד שמאפשר עבודה מסיבית להפעלת תוכנות או משחקים. הנטבוק הוא יותר מוצר לגלישה באינטרנט או לצפייה בסרטים והלקוחות שהפנימו את מגבלות הנטבוקים בחרו ככל הנראה לרכוש דווקא מחשב נייד רגיל. כניסתו של מחשב הלוח (טאבלט) של אפל, האייפד לישראל החודש, צפויה לפגוע גם כן בקטגוריה הזו.

ב-IDC מציינים שמחשבי הלוח לא יחליפו את המחשב הנייד על שימושיו השונים, אולם הם כן יגרעו מהמשאבים הכספיים של המשתמש הביתי שצפויים להאט בשוליים את קצב ההצטיידות במחשבים ניידים.

השחקניות המובילות בשוק המחשבים הניידים בישראל הן לנובו עם נתח 18.8% מהשוק ו- HP עם נתח של 18.3%. חברת דל מדורגת במקום השלישי עם 14.8% (היא הצליחה לעלות ב-74.8% במכירות מהרבעון אשתקד). במקום הרביעי מדורגת אסוס עם 10.2% מהשוק וצמוד אליה התברגה חברת אייסר עם 9.8% מהשוק ועלייה של 25.3% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל.

11
 11