פייסבוק שווה כ-41 מיליארד דולר - חברת האינטרנט ה-3 בעולם

מחיר מניה של הרשת החברתית במסחר במניות של חברות פרטיות נאמד ב-16 דולר - מה שמוביל את פייסבוק לעקוף בשוויה את eBay ■ גוגל ואמזון ראשונות

האם הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, הפכה לחברת האינטרנט השלישית בגודלה בעולם? סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת היום (ב') כי מחיר מנייתה של פייסבוק בשוק המשני עומד על 16 דולר, מה שמעניק לחברה שווי של 41 מיליארד דולר. מחיר המניה נאמד ב-SecondMarket, חברה למסחר במניות של חברות פרטיות.

לפי ההערכות האמורות, השווי של הרשת החברתית שייסד מארק צוקרברג מוביל אותה מעבר לענקית אינטרנט אחרת, eBay ששוויה הוא 39.3 מיליארד דולר, ומשקף את הגידול בפופולריות של המדיה החברתית בעולם. לפני פייסבוק נמצאות אמזון (74.4 מיליארד דולר) וגוגל (192.9 מיליארד דולר).

לאחרונה פייסבוק עקפה בשוויה ענקיות אינטרנט אחרות כמו יאהו ואתר הנסיעות Expedia. לחברה רשומים כ-500 מיליון משתמשים ברחבי העולם, והיא מושכת מפרסמים רבים שמכירים בפונטציאל המסחרי של פרסום ברשת החברתית.

פייסבוק, נזכיר, תכנס היום מסיבת עיתונאים, במסגרתה היא צפויה לחשוף שירות דואר אלקטרוני מלא. פייסבוק סירבה לחשוף פרטים נוספים לגבי האירוע, אולם ההערכות בדבר מערכת שירות מיילים של פייסבוק הציפו את הרשת בחודשים האחרונים. ע

ל-פי ההערכות, שירות המייל החדש יהיה נפרד משירות המסרים המידיים של פייסבוק, ויציע יכולות נרחבות, כולל נגישות למייל גם מחוץ לאתר פייסבוק.