אל-אריאן מזהיר: "אירופה מתמוטטת בהילוך איטי"

מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו, בראיון לרשת CNBC: "החילוץ דוחות הקץ - כל יום עוד מדינה תיקלע למשבר" ■ "צפויה שרשרת משברים במדינות הגוש - החל מאירלנד, ועד איטליה"

"עוד מדינות באירופה יצטרכו חבילות סיוע עד שקובעי המדיניות יצטרכו להודות בגורמים הבסיסיים של הבעיות הפיננסיות שלהם - חובות ממשלתיים גדולים מדי ואי-שליטה מספיקה בהוצאות", כך אמר היום (ב') מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו בראיון לרשת CNBC.

אל-אריאן הזהיר כי בעיות חוסר האיזון התקציבי יגרמו לכך שאירופה מתמוטטת בהילוך איטי, וזה יביא לשרשרת של משברים החל מאירלנד, פורטוגל, ספרד, בלגיה - ועד איטליה.

"האירופיים לא יישמו את הכלל הראשון של ניהול משברים והוא להקדים את המשבר - להיות יוזמים ולא מגיבים", אמר אל אריאן. "כל עוד הם ימשיכו להיות מגיבים ולא יוזמים אני ננוע בהילוך איטי לקראת קריסה כלכלית באירופה. אנחנו נתעורר כל יום מחדש, ונראה מדינה אחרת באירופה במשבר חוב".

אל-אריאן ציין כי חבילות החילוץ אינן פותרות את משבר החוב באירופה, אלא רק דוחות את הקץ, זאת כאשר המנהיגים מנסים לקנות זמן בכדי לגבש מנגנון לפתרון משבר החוב באירופה עד לשנת 2013.

מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם אמר כי המשקיעים צריכים לחפש הזדמנויות לרכישת אג"ח חוב לא אירופיות שנסחרים בכבדות בתגובה למשבר האירופי. אל-אריאן המליץ לרכוש אג"ח מהשווקים המתעוררים שמציעות איגרות חוב ממשלתיות באיכות גבוהה, וגם מטבעות של מדינות שאינן "מזוהמות" ממשבר החוב באירופה.