בארונ'ס: "עשו לעצמכם טובה והימנעו ממניות נובל אנרג'י"

(עדכון) - בארונ'ס: "מי שקופץ על המניות עכשיו - עלול לשלם בהמשך מחיר יקר" ■ RBS מעניקים למניית נובל אנרג'י המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 96 דולר למניה

יום לאחר ההכרזה על עתודות הגז הטבעי בקידוח "לוויתן", יוצא השבועון הכלכלי המוביל בארונ'ס בקריאה חד משמעית למשקיעים: עשו לעצמכם טובה והימנעו ממניות נובל אנרג'י , השותפה האמריקנית של קבוצת דלק ורציו ל"לוויתן".

בבארונ'ס מציינים כי מי שקופץ כעת על המניות - עלול לשלם בהמשך מחיר יקר. אין ספק, כותבים בבארונ'ס, שהחדשות מ"לוויתן" מתומחרות היטב במניות נובל אנרג'י, אשר היכתה אתמול במהלך יום המסחר בשיא השנתי ב-89 דולר למניה. המניות נסחרות כעת במכפיל של 22.7, הרבה יותר מהממוצע ההיסטורי של 14.6.

RBS: "קנו מניית נובל אנרג'י - תזנק ב-10%"

מוקדם יותר היום נחשף ב"גלובס" כי ב-RBS לא נותרים אדישים ובסקירה מיוחדת מעלים את מחיר היעד של נובל אנרג'י מ-91 דולר למניה ל-96 דולר למניה, פרמיה של כ-10% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

ב-RBS מעניקים למניית נובל אנרג'י המלצת "תשואת יתר" ומציינים כי מסקנות ועדת ששינסקי עדיין מרחפות באוויר. הכלכלנים מציינים כי ככל הנראה המיסוי ותמלוגי המדינה מתגליות הגז יעלו בצורה משמעותית.

אתמול דיווחו השותפות הישראליות לקידוח - דלק קידוחים, אבנר ורציו - כי מאגר "לוויתן" מכיל כ-16 טריליון רגל מעוקב (‏TCF‏) של גז טבעי. מדובר בכמות הכפולה מזו שנמצאה בתגלית "תמר". "במסגרת הקידוח נתגלו בשכבת המטרה חולות מאגר באיכות טובה מאוד, המכילות גז טבעי, בעובי כולל (נטו) של לפחות 67 מטר במספר שכבות שונות", נכתב בהודעת השותפויות הישראליות. לפי השותפות, מדובר ב"תגלית הגז הגדולה ביותר בעולם במים עמוקים בעשור האחרון".

מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'אק דווידסון, התייחס לתוצאות ואמר אמש כי "מדובר בתגלית הגדולה ביותר בהיסטוריה שלנו". בהודעת החברה לבורסה בניו יורק הגדירה נובל את לווייתן "תגלית מהותית" (Significant Discovery).