אריק איינשטיין תבע רו"ח - וחויב לשלם לו 70 אלף שקל

ביהמ"ש קבע כי הזמר ישלם את הסכום האמור למשרד רו"ח לוטקר, שטיין, טולדנו ושות' בגין עבודת ביקורת שביצע עבורו ■ איינשטיין טען כי רו"ח אייל לוטקר שטיפל בעניינו פעל ברשלנות

הזמר אריק איינשטיין ישלם כ-70 אלף שקל למשרד רו"ח לוטקר, שטיין, טולדנו ושות' בגין עבודת ביקורת שביצע עבורו - כך קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

פסק הדין ניתן "על דרך הפשרה" בידי השופט ישעיהו שנלר, לאחר שהצדדים הסכימו שיפסוק על בסיס כתבי הטענות שהוגשו ללא שמיעת טיעונים נוספים.

מדובר בערעור שהגיש המשרד על החלטת בית משפט השלום בתל-אביב לדחות את תביעתו נגד איינשטיין לתשלום כ-132 אלף שקל. זאת בגין בדיקה חשבונאית, בהיקף של למעלה מ-290 שעות, שביצע המשרד בחשבונותיו של איינשטיין בחברת NMC ובחברת המון הפקות בע"מ בכל הנוגע לזכאותו לתמלוגים עבור תקליט.

בית המשפט גם דחה תביעה שכנגד שהגיש איינשטיין על סך למעלה מחצי מיליון שקל.

איינשטיין טען כי רואי החשבון שטיפל בעניינו לא מילא את תפקידו ואף חטא לתפקיד. לטענתו, רו"ח אייל לוטקר לא ייצג את האינטרסים שלו, הטעה אותו והוביל אותו בכחש.

המשרד, נטען, פעל בניגוד עניינים, משום שפעל להגנת האינטרסים של גופים עימם היה עליו לנהל משא-ומתן בשם הזמר, כאשר תוצאות הבדיקה שהתבקש לבצע אמורות היו לשמש ראיה במסגרת תביעה נגד הגופים.

עוד טען הזמר כי רואה החשבון פעל ברשלנות, לא ביצע את הבדיקה שהתבקש לבצע וסירב למסור לו את תוצאות הבדיקה שערך או מסמכים אחרים שקיבל, כמו גם פרטים מהותיים בקשר עם עסקאות בהן ייצג אותו.

המשרד טען, באמצעות עורכי הדין דויד שטיין ורונן קצף, כי דובר בטיפול בבעיות העבר, במסגרת התקשרות עם NMC והמון הפקות, מההיבט הפיננסי והחשבונאי, וכדי לערוך את הבדיקה והביקורת, נאלץ רו"ח לוטקר לאסוף חומר רב שלא היה בידי איינשטיין, וכי נבדקו חשבונותיו במהלך למעלה מ-10 שנות פעילותו האחרונות.