נעילה מעורבת בוול סטריט: הנאסד"ק ירד השבוע ב-2.4%

הדאו עלה ב-0.4% וסיכם שבוע שמיני רצוף של עליות ■ נאסד"ק איבד היום 0.55% ■ דוחות מצויינים לג'נרל אלקטריק - זינקה 7.1% ■ בנק אוף אמריקה ירדה 2% אחרי הדוחות

לאחר פתיחה חיובית, יום המסחר האחרון לשבוע זה בוול סטריט עבר היום (ו') למגמה מעורבת, וכך גם ננעל. המדדים המובילים סיימו בין עלייה של 0.2% לירידה של 0.55%. גם בסיכום שבועי מדדי וול סטריט סיימו במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס הוסיף 0.7% וחתם שבוע שמיני ברציפות של עליות שערים. ה-S&P500 ירד ב-0.8% - ירידה שבועית ראשונה לאחר 7 שבועות של עליות. הנאסד"ק בלט השבוע בירידה של 2.4%, וסיים אף הוא רצף של מספר שבועות חיוביים.

במוקד המסחר היום היו מניות GE שפירסמה דו"חות מצויינים שהיכו את התחזיות בשוק, ובנק אוף אמריקה שדיווחה על תוצאות מאכזבות שמשפיעות על כל סקטור הפיננסים. גוגל, שדיווחה על תוצאות מצוינות לרבעון הרביעי של השנה, התממשה.

"נראה כי השוק נע היום ברובו בכיוון מעלה", אמר מארק פאדו, אסטרטג שווקים ב-Cantor Fitzgerald. "התיקון מושפע מנתונים מאקרו כלכליים טובים ברובם, ונראה כי הירידות שחווינו השבוע היו בטווח הקצר בלבד", לדבריו.

מייק לנהוף, אסטרטג בכיר ב-Brewin Dolphin, התייחס לדוחות הכספיים שזרמו היום ואתמול לשוק, ואמר כי "נראה שלאחרונה המגמה היא דוח טוב מכיוון מגזר הטכנולוגיה, שמתקזז במעט מתוצאות מאכזבות ממניות הבנקים - והשוק מגיב לכך".

המשקיעים גם קרצו לעבר הסחורות כדי לראות כיצד אלה מגיבות לדיווחים על הידוק מוניטרי צפוי בסין והתנודות הנוכחיות בשוקי העולם. מחירי הנפט ננעלו בירידה של 0.5% ל-89.11 דולר לחבית - שפל של שבועיים, ומחירה של אונקיית זהב ננעל במחיר של 1,341 דולר, ירידה של כ-0.4% בבורסת הסחורות.

המלצות חמות: "אמרו לא לסמים - אך כן למניות הסקטור"

הפחתה חשבונאית של 2 מיליארד דולר בשל הלוואות למגורים וביטוח גררו את קבוצת בנק אוף אמריקה להציג דו"חות כספיים שליליים לרבעון האחרון של השנה. דוחות הבנק מצביעים על הפסד של 1.2 מיליארד דולר ברבעון האמור, או הפסד של 16 סנט למניה. בניטרול ההפחתה החשבונאית, ניתן לייחס לבנק רווח שוטף של 756 מיליון דולר בתקופה האמורה או 4 סנט למניה. זאת, לעומת צפי לרווח נקי שבין 14 ל-18 סנט למניה ברבעון.

מנגד, ענקית האלקטרוניקה ג'נרל אלקטריק הציגה תוצאות טובות יותר מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי של החברה מפעילות שוטפת זינק ב-31% והגיע ל-3.93 מיליארד דולר לעומת 2.99 מיליארד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. השורה התחתונה מיתרגמת לרווח של 36 סנט למניה ברבעון השלישי, 4 סנט יותר מקונצנזוס תחזיות האנליסטים שהעריך כי המניה תציג רווח של 32 סנט.

מי שהגיבה היום לדו"חות שפירסמה אתמול היא מניית גוגל , שהציגה תוצאות נאות ביחס לתחזיות המוקדמות אך גם בישרה על רעידת אדמה ניהולית, במסגרתה המנכ"ל אריק שמידט יסיים בקרוב את תפקידו. בקרב בתי ההשקעות נרשם גל של העלאות מחירי יעד למניה שצופים לה זינוקי מרשימים.

שתי מניות שהמשיכו להימצא במרכז תשומת הלב גם היום הן eBay ומורגן סטנלי - שתיים מהמזנקות הגדולות של אתמול על רקע הדוחות שפירסמו.

מניית פריגו התממשה מעט היום לאחר זינוק של כ-7.5% אתמול, כמו גם מניית סרגון שעלתה השבוע בשיעור חד על רקע עסקה לרכישת נרה נטוורקס הנורווגית.

מניית היום: "יעד מרכזי לרכישה" שעולה 35% במחזור ענק