"מחפשים Angry Birds בגוגל יותר מממיקי מאוס"

פיטר וסטרבקה מחברת רוביו, יצרנית אפליקציית המשחק הפופולרית, בכנס DLD: "נגיע ל-100 מיליון הורדות תוך כמה חודשים" ■ לכל הידיעות מכנס DLD

"בדצמבר האחרון היו לנו יותר מ-50 מיליון הורדות, בכל הפלטפורמות. ואז הגיע כריטסמס, שהיה מצוין מבחינתו. נגיע ל-100 מיליון הורדות תוך כמה חודשים", כך אמר פיטר וסטרבקה, האחראי על הפעילות בצפון אמריקה בחברת רוביו, יצרנית אפליקציית המשחק הפופולרית ביותר בעולם כיום, "ציפורים זועמות" (Angry Birds). וסטרבקה דיבר במסגרת כנס DLD שמתקיים בימים אלה במינכן.

לפי וסטרבקה, 200 מיליון דקות מושקעות במשחק "הציפורים הזועמות" מדי יום בארה"ב, כ-1% מכל זמן הצפייה של כל האוכלוסייה ביבשת. "נשמח לקבל 1% מעוגת הפרסום בטלוויזיה", הוא הוסיף.

וסטרבקה סיפר: "עשינו 51 משחקים לפני ציפורים זועמות, זה המשחק ה-52 שלנו. כך שיש כאן הרבה עבודה קשה. אבל אפל והאפ-סטור שלה הפכו הכול לאפשרי, היום גם ילד בן 14 יכול להגיש אפליקציה ועם קצת מזל להפוך למספר 1 במספר ההורדות".

וסטרבקה נשאל האם תעשיית המשחקים ל-iPhone ולאנדרואיד מצויה בהייפ, עם הערכות שווי שלא תואמות את רמת ההכנסות והרווחים של החברות. "אני לא חושב שיש הייפ", ענה, "ההכנסות כבר סוגרות פערים מההייפ, אנחנו רווחיים. שוק המשחקים בסלולר - ברור שיש בו מידה של הייפ, אבל יש בו הרבה אנשים שעושים כסף, זה ביזנס טוב. יש כיום יותר חיפושים בגוגל ל"ציפורים זועמות" מאשר למיקי מאוס. בתוך שנה נראה אפליקציה ראשונה שחוצה את ה-500 מיליון הורדות".

איגור פוסנג'ק, מייסד חברת המשחקים לימה-סקיי, ששיגרה לאפ-סטור את הלהיט דודל ג'אמפ עם יותר מ-60 מיליון הורדות, ניסה להסביר מדוע חברות המשחקים הגדולות כושלות באפ-סטור של אפל: "החברות הגדולות התרגלו לשגר גרסאות עצומות לשוק, ואז לעבור הלאה. הסיבה שהן לא מצליחות באפ סטור - החנות הזו היא בבסיסה מחויבות לעדכונים. אנחנו לא מסיימים משחק ועוברים הלאה, אנחנו חושבים כל הזמן איך לחדש, לעניין, ליצור עניין מחודש".