קרייז: כמו פרדי קרוגר, הטלוויזיה תמיד מתה - וחוזרת

ינון קרייז, יו"ר ומנכ"ל חברת ההפקות אנדמול, לקהל בכנס DLD: "אם הייתי במקומכם, הייתי קם עכשיו ומקים את מיזם הטלוויזיה החברתית הבא" ■ לכל הידיעות מכנס DLD

ינון קרייז, יו"ר ומנכ"ל קבוצת הפקות הטלוויזיה העצמאיות אנדמול, דיבר בכנס DLD במינכן על עתיד הטלוויזיה, דווקא בימים שלא מעט בכירים בתעשייה מבשרים על מותה.

קרייז (45), ישראלי לשעבר המתגורר בלונדון, נחשב בצעירותו לילד הפלא של חיים סבן, לפני שייסד את פוקס פמילי אירופה. הונו מוערך בעשרות מיליוני דולרים, והוא נחשב לאחד הנציגים הבולטים שיצאו מישראל בתעשיית המדיה העולמית.

קרייז אמר בכנס DLD: "ג'ים ברייר מקרן ההון סיכון אקסל אמר כאן בכנס שהטלוויזיה מתה, אבל זה מזכיר לי סרט אימה שבו האיש הרע, נאמר פרדי קרוגר, מת וחוזר לחיים פעם אחרי פעם".

לדברי קרייז, "הטלוויזיה חיה ובועטת. במזרח הרחוק היום כל הפקה באה מוכנה גם לפס רחב. כולם חושבים שטלוויזיה חברתית תהיה גדולה - אני חושב שהיא תהיה עצומה. כשתחברו בין מאות המיליונים ברשתות החברתיות למאות המיליונים בטלוויזיה המסורתית - תהיה רעידת אדמה, והתעשייה תשתנה לגמרי".

קרייז פנה לקהל בכנס: "אם אני הייתי במקומכם, הייתי קם עכשיו ויוצא מכאן, לא מקשיב אפילו לסוף הדיון שלנו, הולך לגראז' ומקים את מיזם הטלוויזיה החברתית הבא. מי שיצליח בזה יהיה הסטיב ג'ובס של הטלוויזיה".

בנוגע למגמות בתוכן הטלוויזיוני אמר קרייז: "שוק התוכן מאוד צפוף, אין נוסחות פלא ליצירת להיטים. אנחנו מנחים את האנשים היוצרים אצלנו לחשוב תמיד מחוץ לקופסה של הטלוויזיה. משחק אונליין שמלווה תוכנית טלוויזיה יכול להרים מתוכנית רגילה ללהיט אמיתי, בזכות מעורבות הצופים".

לדבריו, "בחודש האחרון הרמנו 10 אפליקציות חברתיות, אחת מהן בשיתוף עם פורסקוור, והשנייה עם כוכב ה-NBA קובי בריאנט. אנדמול מרימה כ-200 תוכניות טלוויזיה בשנה, ואני מעז לומר שכמה מהן טובות. האתגר האמיתי הוא איך להתאים תוכניות למדינות שונות, לקהלים ותרבויות שונות".