"מותגים חייבים להראות רגשות במדיה החברתית"

פיט קשמור, מייסד הבלוג הטכנולוגי Mashable.com: "הבעיה הגדולה של המותגים הגדולים היא שלעיתים קרובות מדי אין להם פנים" ■ לכל הידיעות מכנס DLD

מכל המקומות בעולם, פיט קשמור הקים את Mashable.com, אחד הבלוגים הטכנולוגיים החשובים באינטרנט כיום, דווקא מעיירה קטנה בסקוטלנד. "הייתי באמצע שום מקום ורציתי לדעת יותר על האינטרנט, על המדיה החברתית, ולא היה איך", קשמור סיפר הבוקר (ג') בכנס DLD במינכן, גרמניה.

"לכן החלטתי להקים בלוג שיסקר את התחום", אמר קשמור. "אנחנו מסקרים את הזירה הטכנולוגית והמדיה החברתית כבר 5 שנים, עם 40 עובדים בחברה. כל הקוראים שלנו משתמשים בפייסבוק וטוויטר, כך שהם למעשה המפיצים הגדולים שלנו".

קשמור, כיום מנכ"ל Mashable.com, נשאל האם מותג צריך להראות רגשות בהתנהלותו בזירת המדיה החברתית: "לדעתי, אין בכלל ספק שכן", השיב. "הבעיה הגדולה ביותר של המותגים הגדולים היא שלעיתים קרובות מדי אין להם פנים. אבל, יש גם חברות שיודעות לעשות שינוי. אני זוכר חברת אופנה שהעלתה לרשת סדרה של תמונות מהקולקציה החדשה שלה. בתמונות הופיעו דוגמניות-על רזות ועם 'גוף מושלם'.

"מהר מאוד הם התחילו לקבל תלונות: היי, הבגדים יפים מאוד, אבל אין שום אפשרות שייראו ככה עליי. אז החברה הזו החליטה לעשות מהלך והעלתה סדרת תמונות חדשה, עם אותם הבגדים, אבל הפעם דיגמנו אותם עובדים שלה מהמשרד, בני אדם 'רגילים' עם גוף 'לא מושלם'. זה שיפר מאוד את האהדה אליהם ולמותג שלהם".

קשמור נשאל גם על מידת החופש ש-Mashable.com מתירה לעובדיה, קרי: לכותביה, ברשתות החברתיות. "אין לנו מדיניות הגבלות ברשתות החברתיות, זה היה מגוחך אם היתה לנו, כי אנחנו בלוג שמסקר את התופעה הזו. זה נחמד ו'קול' שיש אישיות עצמאית, ואנחנו גמישים יותר מארגונים אחרים - אבל לא, לא היינו רוצים שהעובדים שלנו יכתבו משהו שיגרום ל-Mashable.com להיראות רע".