האם אתר ה"סאן" עומד להיסגר לתשלום באינטרנט?

ג'יימס מרדוק רומז בכנס DLD במינכן: "נהיה מאוד זהירים בנוגע ל'סאן', אבל בקרוב תראו שינוי באסטרטגיית התשלום" ■ "העיתונאים היום חשובים מאי-פעם" ■ לכל הידיעות מכנס DLD

האם ג'יימס מרדוק, בנו של רופרט מרדוק והיורש המיועד של אימפריית המדיה של אביו, עומד לסגור את אתר ה"סאן", הטבלואיד רב-התפוצה, לתשלום באינטרנט?

מרדוק הבן רמז בכנס DLD במינכן כי דברים הולכים להשתנות, ובקרוב: "נהיה מאוד זהירים בנוגע ל'סאן', כי מדובר בגוף עם תפוצה עצומה, ונכון שהרגלי הצריכה של קוראיו לא בהכרח הולכים ביחד עם מודל של כניסה בתשלום. אבל, בקרוב תראו שינוי באסטרטגיית התשלום גם ב'סאן', לבטח אני יכול לומר שנראה שם מרכיב גדול יותר של תכנים בתשלום".

מרדוק התייחס לסגירה של אתרי ה"טיימס" ו"סאנדיי טיימס" מאחורי חומת תשלום: "אין מה לעשות, אנחנו אוהבים את המודל שבו אנחנו מציעים מחיר הוגן - ועושים או לא עושים עסקה. הניסיון שלנו עם סגירת האתרים הללו לתשלום טוב, למרות שהתחלנו כאן עם מוצרים שניתנו תחילה חינם, בניגוד ל'וול סטריט ג'ורנל' שהלך על תשלום מההתחלה ועושה חייל.

"אצלנו, המספרים נראים טוב מאוד, וגם המפרסמים מרוצים יותר, כי ברור להם שהקהל המשלם - גם אם הוא קטן יותר - הרבה יותר מתאים להעברת המסרים שהם מבקשים להעביר. אנחנו גם מאוד מופתעים לטובה מהנתונים במהדורות ה-iPad שלנו, נראה שזה כיוון מצוין מבחינתנו".

מרדוק, שנחשב לאחד המתנגדים העיקריים למודל שבו גוגל משתמשת בתכנים מתעשיית המדיה, התייחס גם לנושא זה: "גוגל תצטרך להתמודד בשנה הקרובה עם שאלת זכויות היוצרים. אנחנו עוד לא במקום שבו אנחנו יודעים מה תהיה התשובה והפתרון, אבל השאלה נשארת איך אנחנו, גופי המדיה, נקבל תמורה על חומרים שלנו שאונדקסו בגוגל.

"אני שמח שזה המצב, כי לפני שנה וחצי השאלות הללו אפילו לא היו על השולחן, אז אנשים פשוט אמרו תודה לגוגל על כל הטראפיק שקיבלו ממנה. לכן, לפני שנגיע לנקודת פיצוץ, אני חושב שהכוחות המעורבים בעניין ינסו להגיע לפתרון מוסכם".

בשלב זה נשאל מרדוק האם היה רוצה להפנות שאלה כלשהי לאריק שמידט, מנכ"ל גוגל, שיופיע בהמשך היום ב-DLD, וענה: "לא אמורים לשאול את לארי עכשיו?"

מרדוק התייחס בסיום הפאנל לחשיבות העיתונות והעיתונאים. "אם לא יישמרו הרצון והסיבות להשקיע בעיתונות, כל מה שיישאר לנו הוא מסרים מממשלות ואוליגרכים. אנחנו לא באמת רוצים שזה יקרה. אני מקווה שנצטרך יותר ויותר עיתונאים בעתיד, אני חושב שהם יותר חשובים היום מאי-פעם".