בדיקת "גלובס": בוקסי - המדיה סטרימר המוצלח ביותר

הסטרימר - ממיר המאפשר הזרמת תוכן מהמחשב ישירות לטלוויזיה - הפך למצרך מבוקש ■ מהבדיקה עולה כי מבין 4 הסטרימרים הבולטים, רק זה של בוקסי מספק ממשק פשוט וידידותי

שוק הסטרימרים (מזרימי מדיה) הפך לפופולרי מאוד בשנה האחרונה, והמבחר הולך גדל. מדובר במכשיר המתחבר לטלוויזיה בסלון ומאפשר להתחבר למחשב בחדר העבודה בתקשורת אלחוטית (WiFi), כך שניתן לצפות בסלון בכל תוכן הווידיאו השמור במחשב, ללא צורך לחבר אותו לטלוויזיה.

סטרימרים חדשים מאפשרים גם גישה לאתרי בידור וחדשות באינטרנט, עדכונים מרשתות חברתיות וצפייה בתוכן וידיאו בהזרמה ישירות מהרשת.

לאור ההתעניינות ההולכת וגוברת בסטרימרים, בדק "גלובס" 4 מכשירים בולטים בשוק.

מהבדיקה עולה כי למרות שהממשק אמור להיות פשוט, כאשר כל מה שצריך הוא שלט רחוק בסיסי, המצב לרוב אינו כזה. רוב הסטרימרים מתאפיינים בממשק מסובך ולא ברור שסובל מבעיות רבות בהנדסת האנוש.

מלבד חברה אחת, בוקסי, כל המוצרים שבדקנו הציגו ידידותיות מדהימה - בתנאי שסיימתם תואר שני במדעי המחשב ואתם עובדים כמתכנתים במקצוע העיקרי שלכם.

למעשה, מלבד המוצר של בוקסי, רוב הסטרימרים יכריחו אתכם להתחיל להתקשר למרכזי תמיכה בניסיון להבין למה אתם לא מצליחים להתחבר לרשת דרך המחשב, והתמיכה במקרה הזה תגרום לכם לרצות להחזיר את המוצר שקניתם לחנות.

כשיש בעיה במוצר, למשל, בחברות יפנו אתכם להוריד עדכון מהאתר. איך? תצטרכו ללכת למחשב לבדוק באופן יזום אם יש עדכון באתר החברה, ואז להוריד אותו לדיסק און קיי ולחבר לסטרימר. חבל שהחברות לא השכילו להבין שהיה עדיף לבצע את העדכון בדחיפה דרך הרשת לתוך המוצר.

בשורה התחתונה, רק בוקסי הצליחה לבנות מוצר פשוט, שמתאים לרוב בני האנוש ולא רק למתכנתים ואנשי תמיכה טכנית.

סטרימר
 סטרימר

Boxee Box: סטרימר מעוצב וידידותי

Boxee Box של חברת בוקסי הישראלית הוא הרבה מעבר לסטרימר פשוט, ומשלב בתוכו גישה לרשת חברתית ולמגוון גדול של תכני רשת. חברת D-Link משווקת את הקופסה של החברה, בעוד שמשתמשים שרוצים לחסוך יכולים להוריד את התוכנה של החברה מהרשת ולחבר את המחשב שלהם לטלוויזיה - ולחסוך את העלות של המוצר.

מעבר לים, הבוקסי בוקס מאפשר להזמין סרטים ותוכניות טלוויזיה משירותי נטפליקס ולהאזין למוזיקה מפנדורה. מדובר בשירותים שמוסיפים מגוון גדול יותר של תוכן למכשיר, אולם לישראל הם עדיין לא הגיעו.

* עיצוב: מדובר ללא ספק באחד המוצרים היפים שראינו. המכשיר נבנה בצורת קובייה שחורה קטנה שחלקה התחתון חתוך, כך שהיא נראית שקועה בתוך המדף שעליו היא מונחת.

גם השלט הרחוק מושקע: בצדו הקדמי יש 3 כפתורים לשליטה, ובצדו האחורי מסתתרת מקלדת מלאה להקלדה של טקסטים. חבל שלמקלדת אין כפתורים בעברית.

* ממשק: מאוד פשוט ונוח לתפעול, אך יש לציין שהוא באנגלית בלבד. בעמוד הראשי יש גישה לעדכונים של קבצי וידיאו של חברים שלכם מפייסבוק, גישה לסרטונים פופולריים וגם גישה לאזור האפליקציות. האפליקציות הם בעצם ערוצי טלוויזיה אינטרנטיים בהם תוכלו לצפות בתכני וידיאו מאתרים רבים. למשל, yes-וואלה, Cnet, YouTube, TED, Engadget ו-Revision 3. רוב הפעולות, כמו גישה לתמונות שלכם במחשב, לא דורשות יותר מלחיצות בודדות.

* סטרימר: גם כאן, הממשק להצגת הקבצים על הטלוויזיה מצוין.

המכשיר סורק באופן אוטומטי את התוכן שנמצא במחשב ומציג אותו בספריות של סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה. מה שיפה הוא שהמכשיר יודע להדביק לכל סוג תוכן את התמונות המתאימות לו ואת התקציר של העלילה, כך שניתן לדעת בקלות במה צופים.

אם אין לכם תרגום לקבצי הווידיאו שלכם, בוקסי יודע להוריד תרגום בצורה פשוטה מאוד מאתר OpenSubtitles לפי בקשתכם.

* בעיות: הבעיה היחידה היא שלפעמים המכשיר נתקע באמצע ביצוע פעולה או צפייה בסרט. החברה דואגת להוציא כל תקופה מסוימת עדכון תוכנה למכשיר, שפותר את רוב הבעיות, כאשר העדכונים מתבצעים ישירות מהמכשיר (בניגוד לחברות אחרות, שמחייבות אתכם ללכת לאתר שלהם במחשב ולהוריד את הקובץ באמצעות דיסק און קיי).

* מה כולל המכשיר? אנטנה אלחוטית פנימית, 2 כניסות USB, קורא כרטיסי זיכרון וכבל HDMI. אין אפשרות לחבר אליו כונן קשיח פנימי.

* בשורה התחתונה: בוקסי הוא היום הסטרימר שמציע את הממשק הכי פשוט והכי הרבה יכולות, מה שהופך את הסטרימר הזה לנגיש גם לאנשים שלא היו קהל היעד של הקטגוריה הזו עד עכשיו.

* מחיר: 1,200 שקל או 1,000 שקל דרך אתר HomeTheater.

סטרימר
 סטרימר

אקסטרימר פרו: אפשר לחבר כונן קשיח

אקסטרימר הוא אחד הסטרימרים המוכרים בישראל, בעיקר בגלל שרשת באג, שמייבאת אותו, מציעה אותם במחירים יחסית נוחים. בעבר היה המאוורר שלו מאוד רועש, אך בחברה תיקנו זאת.

* ממשק: הממשק דומה לזה של האפקס ו-A.C.Ryan, אולם הוא עבר שיפורים רבים בעיצוב שלו. התוצאה הסופית היא של ממשק יחסית קל לשימוש, אולם עדיין שברנו את הראש כדי להבין למה אנחנו לא מצליחים להגיע לתוכן שנמצא במחשב שלנו.

אחרי ניסיונות ארוכים לבד ועם איש התמיכה, גילינו כי הגירסה במכשיר לא מעודכנת וצריך להוריד עדכון. חבל שלמרות שלמכשיר יש יכולת להוריד עדכונים ישירות אליו דרך האינטרנט, עדיין זה לא עבד טוב, והיינו צריכים לקבל את קובץ העדכון במייל מאיש תמיכה.

הסיפור הזה מדגים כמה מסובכים הממשקים של הסטרימרים, ובפרט של האקסטרימר.

* אפליקציות: החברה מאפשרת למשתמשים לפתח אפליקציות ולהוסיף אותם למאגר התוכנות של המכשיר. יש כאן למשל אפליקציה לצפייה בכל מיני ערוצי אינטרנט חופשיים ותוכנה שאמורה לסדר את הסרטים במכשיר בתצוגה נוחה עם התמונות שלהם והתקצירים.

הבעיה היחידה היא שהאקסטרימר פרו לא מגיע עם כונן קשיח פנימי אלא עם אפשרות להוסיף כזה, וכדי להתקין אפליקציות חייבים זיכרון פנימי. האפשרות השנייה, אם אין כונן קשיח פנימי, היא לשים דיסק און קיי ולהשתמש בנפח האחסון שלו. אנו בחרנו באופציה הזאת, אולם לא כל האפליקציות עבדו.

* מה כולל המכשיר? אחד הדברים המיוחדים בדגם הפרו הוא שאפשר לחבר שני כוננים קשיחים בנפח של עד 4 טרה, כך שאפשר לשמור בקלות את כל התוכן ישירות בסטרימר עצמו, מבלי להזרים את התוכן בצורה אלחוטית מהמחשב המרוחק. מדובר בפתרון טוב למי שרוצה שכל תוכן הווידיאו שלו לא יאוחסן במחשב. יתרון נוסף הוא כניסת USB קדמית. עוד כלול בערכה כבל HDMI.

* בשורה התחתונה: מוצר טוב שמתאים לצרכני וידיאו כבדים ומנוסים בתחום הזה.

* מחיר: 800 שקל 100 שקל על אנטנת WiFi (רשת באג).

סטרימר
 סטרימר

MS300 של Apex: יש ממשק בעברית

מותג המדבקה Apex מציע סטרימר לא יקר.

* עיצוב: מפתיע מאוד. המכשיר עגול וקטן, מזכיר קצת צינור, מה שיוצר מראה ייחודי. מסך קטן מאפשר לדעת מה נקודת הזמן של הקובץ הווידיאו בו צופים.

* ממשק: ממשק מלא בעברית ויחסית נוח לשימוש. אין הרבה הגדרות מיוחדות, מלבד זיהוי רשת האינטרנט האלחוטית המקומית ויצירת קיצור מהיר למחשב. חבל שהמראה לא מלוטש יותר, עם שאיבה אוטומטית של תמונות ותקצירים של התוכן בו צופים מהאינטרנט. קבצי הווידיאו מחולקים בתיקיות בדיוק כמו במחשב, ואפשר לראות תקציר בווידיאו של הקובץ לפני ההפעלה. המכשיר זיהה ללא בעיה קבצי וידיאו מסוגים שונים (יש תמיכה ב-MKV). אפשר להפעיל קבצי תרגום בעברית.

* סטרימר ושירותי תוכן: אפשר לצפות לא רק בתוכן שמאוחסן במחשב, אלא גם לקבל תוכן מוגבל מהאינטרנט. בין האופציות: גישה ל-YouTube וחיפוש של קבצי וידיאו. הבעיה היא שהמקלדת של השלט לא נוחה, ואין מקלדת בעברית על המסך כדי לחפש תוכן מקומי. יש גישה לשירותי התמונות של פיקסה ופליקר ועדכוני חדשות בגירסאות טקסט מ-CNN ו-BBC שעברו התאמה לממשק הזה. חוויית השימוש מסורבלת, ואנו זנחנו את החלק הזה במכשיר מהר מאוד.

* רדיו: חובבי הרדיו יוכלו למצוא גישה לרדיו אינטרנט, אבל מספר התחנות המכוילות מאכזב. לא הצלחנו להוסיף תחנה שלא הופיעה בממשק. דווקא המסך החיצוני במכשיר, שאמור לאפשר גישה מהירה כשלא רוצים להפעיל את הטלוויזיה, לא שולט ברדיו.

* מה כולל המכשיר? אנטנת WiFi בתקן G ו-N, קורא כרטיסי זיכרון וחריץ USB.

* בשורה התחתונה: מפתיע לטובה ביכולות ובביצועים ביחס למחיר.

* מחיר: 700 שקל.

סטרימר
 סטרימר

Play On!HD mini של A.C.Ryan: מסובך ולא מעוצב

שוק הסטרימרים מוצף במוצרים של יצרניות שונות ולא בהכרח מוכרות. הסטרימר Play In! HD mini של A.C.Ryan עונה על הקטגוריה של מוצר יחסית לא יקר ולא מוכר.

* עיצוב: כאן הלכו על המראה הקטן - מדובר בקופסה קטנה מאוד ושחורה, שניתן להסתיר בקלות על הממיר בסלון או לצד הטלוויזיה, מבלי שתצטרכו להרגיש בה יותר מדי. חבל רק שהאנטנה של ה-WiFi שתאפשר לכם להתחבר לרשת שלכם, תחייב אתכם לחבר אותה באמצעות כבל ותושבת קטנה שסתם תופסת מקום ומכערת את המוצר. לא ברור מדוע בחברה לא טרחו להכניס את האנטנה לתוך הקופסה עצמה.

* ממשק: טעון שיפור. הממשק נראה כאילו נלקח מעולם המוצרים לפני שאפל התחילה להשיק אייפודים ואייפונים. העיצוב של האייקונים ועמוד הבית פשוט לא נעים לעין, התפריטים שחורים, ואתם תסתבכו כל הזמן בתתי תפריטים לא ברורים.

* סטרימר: המכשיר כמובן מאפשר להתחבר לרשת הביתית או לחבר אליו דיסק און קיי. במקרה הזה, המכשיר יודע לעשות את העבודה. תוכלו למצוא גם תחנות רדיו אינטרנטיות בממשק ממש לא ברור, גישה לפיקסה ואתר מזג-האוויר.

* מה כולל המכשיר? לדגם הזה אין כאמור אנטנה פנימית, יש לו כבל HDMI ושתי כניסות USB, אין לו מקום לכונן קשיח פנימי.

* בשורה התחתונה: מדובר בסטרימר לא יקר במיוחד, אחרי שמחשבים את עלות האנטנה, אבל לא מדובר במוצר הכי טוב בשוק.

* מחיר: 650 שקל 100 שקל על אנטנת WiFi.

סטרימר
 סטרימר