סוני הציגה את הדור הבא של קונסולת PSP עם מסך מגע

הקונסולה הניידת החדשה, שהוצגה על-ידי קאזו היראי, נשיא ומנכ"ל חטיבת הבידור והמחשבים של סוני, לא זכתה לשינויים מהותיים בעיצוב שלה לעומת הדגם הנוכחי

הקרב על הקונסולות הניידות מתחמם: שבועות בודדים אחרי ההכרזה הרשמית של נינטנדו על הקונסולה התלת-ממדית שלה, 3DS, מתחרתה סוניהציגה אתמול (ה') את הגרסה הבאה שלה לקונסולה הניידת, PSP.

הדגם החדש, שזכה בינתיים לשם הקוד ( NGP (Next Generation Portable, אמור לרענן את המוצר בשוק הקונסולות הניידות וכן לספק אלטרנטיבה טובה יותר לשוק מכשירי הסלולר, שהחלו להוות תחרות לקונסולות הניידות המסורתיות.

הקונסולה הניידת החדשה, שהוצגה על-ידי קאזו היראי, נשיא ומנכ"ל חטיבת הבידור והמחשבים של סוני, לא זכתה לשינויים מהותיים בעיצוב שלה לעומת הדגם הנוכחי. מה שכן, היא מגיעה עם מסך מגע בגודל 5 אינץ' ומשטח אחורי בעל חיישני הפעלה באמצעות מגע. יש לה גם חיישני הטייה, מודם סלולרי, שכנראה מיועד רק לשימושים של תעבורת נתונים, חיבור WiFi והתקן GPS.

סוני לא חשפה עדיין את מחיר הקונסולה הניידת שלה וגם לא את תאריך ההשקה, שאמור להתרחש לקראת סוף 2011, סמוך לעונת החגים והקניות בחו"ל.

בשורה אחרת מצד סוני היא הפלייסטיישן Suite, פלטפורמה שתאפשר להתאים משחקים מהפלייסטיישן ומה-PSP לאנדרואיד של גוגל. זו חנות שבה שחקנים בפלטפורמות אחרות יוכלו להוריד משחקים של סוני. ככל הנראה, מונחים כאן היסודות של סוני לקראת השקת XPERIA Play, הפלייסטיישן-פון של סוני-אריקסון, שצפוי להיות מושק בחודש הבא בכנס הסלולר העולמי בברצלונה. מדובר במכשיר שישלב את עולם המשחקים של ה-PSP בתוך טלפון סלולרי.

גם לקהל הגיימרים של סוני בישראל יש למה לצפות. אמנם עדיין אין תאריך השקה בישראל של אף אחד מהמוצרים החדשים, אך חנות המשחקים המקוונת של החברה, Playstation Network (PSN), תיפתח בישראל ב-16 בפברואר.

ה-PSN היא חנות לרכישת משחקים, סרטים, תוכניות טלוויזיה ותוספות. בעוד שתוכן בידורי של הסרטים ותוכניות הטלוויזיה כנראה לא יהיה זמין בחנות הישראלית מפאת הסכמי זכויות יוצרים, שאר המוצרים יהיו זמינים לרכישה באמצעות כרטיס אשראי מקומי ובשקלים.

עד היום, גיימרים מקומיים שרצו גישה לחנות הזו דרך הפלייסטיישן שלהם, היו צריכים להכניס כתובת מגורים באירופה או בארה"ב.