המהומות הקפיצו את מרווחי ה-CDS המצרי והלירה נחלשה

המרווחים התרחבו ב-17 נק' בסיס ל-405 נק' בסיס (4.05%), כ-100 נק' בסיס מעל לרמה בה נסחרו חוזים אלה לפני שבוע ■ הדולר עלה בשנה האחרונה בכ-7% כנגד הלירה המצרית

המרווחים על חוזי ה-CDS (חוזי ביטוח על אג"ח למקרה של חדלות פירעון) המצריים התרחבו ב-17 נקודות בסיס ל-405 נק' בסיס (4.05%), כ-100 נקודות בסיס מעל לרמה בה נסחרו חוזים אלה לפני שבוע, על רקע הנפילה בשערה של הלירה המצרית כנגד הדולר, על רקע התגברות המהומות הנמשכות כבר 4 ימים ברחובות הערים המרכזיות במצרים כנגד השלטונות. נזכיר כי באוקטובר 2008, בימי קריסת ליהמן בראדרס, זינקו המרווחים על ה-CDS המצרי ל-800 נקודות בסיס.

"מצרים היתה תמיד אחת מהמדינות המסוכנות באיזור בשל נטל החובות הגדול יחסית הרובץ עליה, האינפלציה הגבוהה והגירעון בחשבון השוטף" אמר גווין נולן, דירקטור מחקר אשראי במרקיט.

במהלך היום ניתקו השלטונות המצריים את רשת האינטרנט ורשת הסלולר ברחבי המדינה במאמץ למנוע את דליפת האירועים והמראות מן הרחובות לתקשורת העולמית. מאוחר יותר גם הוטל עוצר, אך בשעות אלה נראה כי ההמונים לא נענים להוראות הממשלה שבראשותה עומד כבר עשרות שנים הנשיא חוסני מובארק.

אתמול, בטרם הופסק המסחר, נפל המדד המוביל בבורסה המצרית, ה-EGX30 בשיעור של יותר מ-10%, כך שמתחילת השנה נפל המדד בכ-21%. כמדי יום ו' לא נפתחה הבורסה המצרית למסחר.

הלירה המצרית המשיכה להיחלש גם היום ושער הדולר עלה ל-5.832 לירה לדולר, כ-7% מעל לשער בו נסחר הצמד בשנה שעברה.

על רקע ההתפתחויות האחרונות במצב הפוליטי והפיננסי במצרים, אנו ממשיכים להמליץ על האג"ח המצרי ועל המט,ח המצרי "תשואת חסר", למרות הרמות האטרקטיביות של התשואות והמרווחים, אמר היום כלכלן ברויאל בנק אוף סקוטלנד והוסיף, "אם בכלל, אז הימים הבאים עשויים לספק רמות כניסה נוחות עוד יותר להשקעה במצרים" והמליץ ללקוחותיו להישאר לעת עתה מחוץ לשוק ההון המצרי.