קורנינג רוכשת את מובייל אקסס בכ-180 מיליון דולר

בין המשקיעים שיהנו ממכירת החברה, קרנות ההון סיכון ויולה פרייבט אקוויטי, ג'נסיס, פיטנגו, פועלים ונצ'רס ויורופאנד

חברת הטכנולוגיה האמריקנית קורנינג הודיעה הלילה (ב') על כוונתה לרכוש את חברת הטכנולוגיה הישראלית מובייל אקסס. סכום הרכישה לא פורסם, אך ל"גלובס" נודע כי מדובר בסכום שנע בין 150 ל-200 מיליון דולר.

מובייל אקסס, לשעבר פוקסקום ווירלס, הוקמה בשנת 1998 כספין אוף של OnePath, וגייסה כ-60 מיליון דולר מאז הקמתה. החברה מפתחת תשתית תקשורת אלחוטית למבנים ולקמפוסים. מובייל אקסס מספקת מוצרים למפעילים סלולריים כמו AT&T, וריזון, ודויטשה טלקום, ולחברות פיננסיים ותאגידים. על-פי פרסומים קודמים היא רשמה הכנסות שהוערכו ב-30-40 מיליון דולר בשנת 2010.

החברה עברה גלגולים רבים, וכבר עמדה על סף סגירה בשנת 2002. אז עברה החברה מתיחת פנים, עברה להתמקד בשוק הצפון האמריקני, והעבירה את ייצור המוצרים למיקור חוץ.

לרוכשת, חברת קורנינג (Corning) הנסחרת ב-NYSE בשווי של של 34 מיליארד דולר, זאת רכישה ראשונה בישראל. קורנינג מפתחת מוצרים מתקדמים בתחומי הקרמיקה והזכוכית לתחומי הטלקום, חומרים מיוחדים, מדעי החיים וסביבה.

בין המשקיעים שיהנו ממכירת החברה, קרנות ההון סיכון ג'נסיס, פיטנגו, פועלים ונצ'רס ויורופאנד. השתיים האחרונות אינן מנהלות קרנות פעילות. המשקיעה האחרונה בחברה, קרן ויולה פרייבט אקוויטי השקיעה במובייל אקסס 8.5 מיליון דולר לפני כשנה.