אצטדיון פוטבול אין ב-L.A, אבל הזכויות השמיות נמכרו עבור 700 מיליון דולר

זה הסכום שתשלם ענקית הביטוח Farmers במידה שה-NFL תחליט להפעיל קבוצת פוטבול בעיר; מדובר בהסכם הזכויות השמיות הגבוה בהיסטוריה

החלטה להביא קבוצת NFL ללוס אנג'לס עדיין אין, אצטדיון חדש גם אין. אבל כל זה לא הפריע לענקית הביטוח Farmers לרכוש את הזכויות השמיות של אצטדיון הפוטבול החדש, אם וכאשר יוקם, בעסקה הגדולה בכל הזמנים.

חברת הביטוח תשלם סכום של כ-700 מיליון דולר ל-30 שנה עבור השם "Farmers Field", שיוענק לאצטדיון. העסקה נסגרה מול חברת הספורט והבידור AEG שבבעלות המיליארדר פיליפ אנשוץ, שתהיה גם זו שתחזיק בבעלות על האצטדיון החדש.

מדובר באצטדיון עם קיבולת מתוכננת של 68 אלף מקומות, שאמור להיות מוקם בדאון-טאון לוס אנג'לס ולהיות אצטדיון הבית של קבוצת ה-NFL שתוקם בעיר. בנוסף לזכויות השמיות, AEG פועלת להשיג מימון של 350 מיליון דולר מעיריית לוס אנג'לס באמצעות הנפקת אג"ח.

הסייג היחיד בהסכם הוא גם המכשול העיקרי: האם ה-NFL אכן תאשר ללוס אנג'לס קבוצת פוטבול. מאז 1995 אין קבוצת פוטבול מקצוענית בלוס אנג'לס, אחרי שהריידרס עזבו את העיר ועברו לשחק באוקלנד.

ההסכם הנוכחי הוא הכי גדול שאי פעם נחתם עבור זכויות שמיות לאצטדיון ספורט, ועולה גם על ה"Citi Field" - אצטדיון הבייסבול החדש של ניו יורק מטס עבורו שילמה ענקית הפיננסים סיטיגרופ סכום של 400 מיליון דולר ל-20 שנה.