"ההיי-טק הישראלי מתאושש מהקיפאון של 2008-2009"

מממצאי הדו"ח של IDC עולה כי ישראל היא שחקנית מובילה בכמה תחומים, בהם: רשתות מתקדמות, אפליקציות מובייל, IPTV, אבטחת מחשוב ענן, וזיכרון ואחסון

איגוד תעשיית ההיי-טק (HTIA) וחברת המחקר הבינלאומית IDC, פרסמו היום (ב') את הדו"ח השנתי האיגוד על תעשיית ההיי-טק לשנת 2010. מדובר בדו"ח המקיף ביותר על מצבה של התעשייה הישראלית, אשר נעשה על ידי חברת מחקר בינלאומית ומטרתו להצביע על החוזקות והיתרונות היחסיים של התעשייה הישראלית בתחומים שונים של ההיי-טק: תוכנה, שבבים, אבטחת תוכנה, ניידות, מחשוב ענן, ואינטרנט.

הדו"ח השנתי נועד לחשוף ולשווק את תעשיית ההיי-טק בישראל בפני העולם, ולעודד השקעות זרות וקשרים עסקיים עם התעשייה המקומית. הדו"ח כולל סקירה של מאות חברות בשלבים שונים ובטכנולוגיות שונות שבהן ישראל בולטת.

הדו"ח השנתי של איגוד תעשיית ההיי-טק יופץ על ידי משרד החוץ, שהיה שותף ליוזמה, באמצעות שגרירויות ונציגויות ישראל בעולם. המחקר מציג את האקו-סיסטם של תעשיית ההיי-טק הישראלית - יצירתם של אשכולות בתחומי היי-טק סביב חברות סטארט-אפ בשלבים שונים, חברות ישראליות גדולות, מרכזי מו"פ של חברות רב לאומיות ומשקיעים.

בכל אחד מהתחומים, הדו"ח מציג את ההשתלבות וההובלה של חברות ישראלית בתוך טרנדים גלובליים שחברת המחקר הבינלאומית IDC רואה כמרכזיים.

מממצאי הדו"ח, עולה כי ישראל היא שחקנית מובילה בכמה תחומים, בהם: רשתות מתקדמות, אפליקציות מובייל, IPTV, אבטחת מחשוב ענן, וזיכרון ואחסון. בנוסף, קיימת מגמת התחזקות במעמד התעשייה המקומית בתחום ה"קונסיומר אלקטרוניקס".

בין השאר, בוחן הדו"ח מגמות בארץ ובעולם, נתוני מיזוגים ורכישות, גיוסי הון, השקעות של זרים/ ישראלים בתעשייה המקומית, מספר חברות שהוקמו בשנה האחרונה, חברות סטארט-אפ, מרכזי פיתוח של חברות מקומיות ובינלאומיות ועוד. המחקר מתייחס להיבטים אלו בהרחבה, ביחס לכל אחד מגזרי הפעילות הבולטים בהיי-טק הישראלי: טלקום, מובייל, אבטחת מידע, שבבים ומוליכים למחצה, תשתיות טכנולוגיות מידע (IT), אפליקציות ארגוניות, מסחר ופרסום באינטרנט.

"ממצאי הדו"ח ממחישים את ההתאוששות של תעשיית ההיי-טק"

אהרון מנקובסקי, יו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק, מסר כי "ההיי-טק הישראלי ממשיך להוביל ולהראות את יתרונותיו היחסיים בעולם, ולהצמיח חברות וטכנולוגיות חדשות. ישראל, ע"פ הדו"ח של IDC, היא מרכז עולמי מוביל לטכנולוגיות במספר רב יחסית של תחומים שמהווים היום את הבסיס לתעשיית ההיי-טק של מחר."

מנקובסקי הוסיף כי "ממצאי הדו"ח ממחישים את ההתאוששות של תעשיית ההיי-טק הישראלית מהקיפאון שאפיין את השנים 2008-2009, לצד חזרה לפסים של צמיחה בשנת 2010, בגידול בהשקעות במחקר ופיתוח, מיזוגים ורכישות והקמת חברות חדשות".

עודד חרמוני, מנכ"ל איגוד תעשיית ההיי-טק הוסיף "היה לנו חשוב שאת הדו"ח על התעשייה תערוך חברת מחקר בינלאומית ובלתי תלויה כמו IDC, שמציגה את היכולות של ההיי-טק הישראלי. מדובר בדו"ח שנתי ראשון ומקיף של תעשיית ההיי-טק הישראלית שנועד להראות את התחומים החזקים שמציעה תעשיית ההיי-טק הישראלית לעולם ולספק כלי למקבלי החלטות בעולם בבואם לבחון השקעות או רכישות של טכנולוגיות בישראל. החשיבות של הדו"ח היא בכך שהוא מראה שהיי-טק הישראלי, למרות השינויים הדרמטיים שעברו על תעשיית ההיי-טק העולמית בשנים האחרונות, נמצא בעמדה טובה להמשיך ולהוביל בתחומים מרכזיים. שיתוף הפעולה עם המחלקה הכלכלית במשרד החוץ בראשות אירית בן אבא, מהווה ביטוי לרוח של משרדי הממשלה בתקופה האחרונה להירתם לקידום התעשייה הישראלית".

חרמוני הוסיף כי "בכוונת האיגוד ליצור דוחות עוקבים על מגזרים ספציפיים בתעשייה הישראלית בהמשך השנה יחד עם שותפים מתוך התעשייה שרואים חשיבות בקידומה".

דן יכין, מנהל מחקר טכנולוגיות חדשות ב-IDC, מסר כי "תעשיית ההיי-טק העולמית ניצבת בפני מהפכה, שצפויה להוביל לשינוי מהותי באופן השימוש של פתרונות טכנולוגיים, הן במגזר הארגוני והן במגזר הפרטי. כוחה של התעשייה המקומית בתחומים כגון תשתיות תקשורת, אבטחת מידע, יישומים ניידים, עיבוד מידע ואחרים צפוי לסייע לה למלא תפקיד מפתח במהפכות הטכנולוגיות המרכזיות של השנים הקרובות".

יכין הוסיף כי "למרות המשבר בשווקי ההיי-טק העולמיים, תעשיית הסטארט-אפ הישראלית מתאפיינת ביכולת שרידות גבוהה, המתבטאת במספר גבוה יחסית של חברות חדשות וכן ביכולת של חברות קיימות להמשיך ולפעול למרות הירידה בהוצאה על פתרונות מחשוב כחלק מההאטה הכלכלית של השנים האחרונות, ולנוכח הירידה בהיקפי ההשקעות. יכולת זו מציבה את ישראל בעמדת זינוק טובה לקראת השינויים המסתמנים בתעשיית ההיי-טק העולמית".