יו"ר הפד לשעבר גרינספאן: השיפור בכלכלה צובר מומנטום

בראיון לרשת CNBC, ששודר לפני פרסום נתוני התעסוקה היום, אמר גרינספאן: למרות הבעיות שקיימות כמו הגרעון האדיר, מחיר הנפט והאירו, הכלכלה האמריקנית הולכת ומשתפרת

יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, אלן גרינספאן (אותו החליף היו"ר הנוכחי, בן ברננקי), אופטימי. בראיון לרשת CNBC, ששודר לפני פרסום נתוני התעסוקה היום, אמר גרינספאן כי למרות הבעיות שקיימות כמו הגרעון האדיר, מחיר הנפט והאירו, הכלכלה האמריקנית הולכת ומשתפרת.

הוא העריך שהגרעון של המימשל צפוי להסתכם השנה בכ-1.5 טריליון דולר אולם למרות זאת לפדרל ריזרב לא צריכה להיות בעייה מיוחדת כאשר יתחיל מצמצם את המאזן האדיר שלו, העומד על כ-2.3 טריליון דולר בעקבות הרכישות המאסיביות של נכסים שונים (בעיקר אג"ח של המימשל) שביצע בשנים האחרונות.

"אין שום ספק שהכלכלה צוברת מומנטום חיובי, למרות על הקשיים והבעיות. הסוגיה המטרידה ביותר כמובן היא איך לכמת את כל הבעיות לתוך המודלים השונים, כמו מחירי הנפט והמשבר באירופה", אמר גרינספאן.

גרינספאן הביע אמון במדיניותו של ברננקי אולם הזהיר מפני התפרצות אינפלציונית. "העובדה שזה עדיין לא קרה לא אומרת כלום לגבי העתיד", אמר.

כ-192 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקני בחודש פברואר, פחות או יותר בהתאם לציפיות המוקדמות (שעמדו על כ-196 אלף משרות). מדובר בשיפור ניכר לעומת נתוני התעסוקה של החודשים האחרונים ובשיא שלא נראה מאז מאי. לשם ההשוואה, בחודש ינואר נוצרו 58 אלף משרות בלבד, נתון מאכזב בעיקר בשל מזג האוויר הקפוא ששרר באזורים נרחבים בארה"ב.

לצד העלייה ביצירת המשרות, שיעור האבטלה ממשיך אף הוא לרדת ונסוג בחודש שעבר ב-0.1% לרמה של 8.9% לעומת 9% בינואר ולעומת צפי לרמה של 9.1%. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז חודש אפריל 2009.