סיבוב נוסף: הוט בוחנת שוב את הורדת ערוץ CNN

חברת הכבלים דורשת מערוץ החדשות הבינלאומי להוריד את המחיר ■ בעבר הורד הערוץ משידורי הכבלים ■ בהוט מתכננים להעלות במקום CNN את ערוץ MSNBC

חברת הכבלים הוט הבהירה לערוץ החדשות הבינלאומי CNN כי היא בוחנת את החלפתו עם תום חוזהו בסוף השנה הנוכחית. ל"גלובס" נודע כי חברת הכבלים דורשת שוב מהערוץ להוריד את עלויותיו לקראת חידוש החוזה בין הצדדים. כמו כן, בחברת הכבלים צפויים להעלות כאלטרנטיבה לערוץ את ערוץ החדשות MSNBC, שהוא רשת החדשות מבית NBC.

אין זו הפעם הראשונה שחברת הכבלים מעלה את סוגיית החלפת הערוץ. בסוף שנת 2007 מנכ"ל הכבלים דאז, דוד קמיניץ, החליט להוריד את הערוץ במסגרת סבב של פתיחת חוזים עם הספקים השונים בתעשייה. קמיניץ דרש להוריד את עלות הערוץ ב-30%, ומשסירבה טרנר, חברת-האם של CNN, החליט להורידה לאחר 18 שנה.

עם החלפת ההנהלה בחברה וכניסתו של הרצל עוזר לתפקיד המנכ"ל, הוחלט לחדש את המשא-ומתן מול טרנר, והערוץ שב לשדר בחברה.

אז אמרה חברת הכבלים כי הערוץ אינו אטרקטיבי דיו בקרב הצופים הישראלים, וכי הוא זוכה לפופולריות ולאחוזי צפייה נמוכים בקרב מנויי החברה. לא מן הנמנע כי מאחורי החלטתה זו עומדות סיבות דומות.

בזמנו העלתה החברה את הערוצים פראנס24 ופוקס ניוז, ולטענתה ערוצים אלה זוכים לצפייה גבוהים יותר. כעת, כאמור, יש כוונה להעלות את ערוץ MSNBC במקום CNN.

ערוץ MSNBC, הוקם במהלך שנות ה-90 בשותפות של רשת NBC וחברת מיקרוסופט. לפני כ-5 שנים רכשה NBC את עיקר השליטה בחברה. היום היא משדרת בארצות-הברית ובצפון אמריקה, כמו גם באזורים שונים במזרח התיכון, אסיה ואפריקה.

בניגוד ל-CNN, אשר עיקר פעילותה היא בינלאומית ולכן שומרת על ניסיון לאובייקטיביות, עיקר קהלה של MSNBC הוא בארצות-הברית, ולכן היא נחשבת לרשת בעלת אפיון פוליטי, אם כי בניגוד ל-FOX השמרנית, הערוץ נודע בתפיסתו הפרוגרסיבית ותמיכתו באובמה במירוץ לנשיאות ארצות-הברית, כמו גם לאחר עלייתו לתפקיד.

ברשת CNN אמרו בתגובה כי החברה לא מגיבה לספקולציות.

בהוט סירבו להגיב.