UBS אופטימי בנוגע לנובל אנרג'י: "פוטנציאל נפט ב'לוויתן'"

כלכלני UBS מעלים המלצתם למניית החברה ל"קנייה" במחיר יעד של 106 דולר למניה ■ הטריגרים המרכזיים: נפחי גז גדולים צפויים מ"ים תטיס", המשך אי הוודאות בנוגע לגז המצרי

ב-UBS העלו אתמול (ג') את המלצתם למניית נובל אנרג'י ל"קנייה" עם מחיר יעד של 106 דולר למניה, פרמיה של כ-16.8% על מחיר הסגירה אמש בניו יורק. נובל אנרג'י, השותפה של קבוצת דלק בתגלית "תמר" ושל רציו בתגלית "לוויתן", עשויה להרוויח מהעלייה במחירי הנפט ומהצפי לעליית מחירי הגז הטבעי בעולם וכמויות השימוש בו.

הטריגרים המרכזיים שמזהים כלכלני UBS בנובל אנרג'י: ראשית, נפחי גז מסופק גדולים מהציפיות של וול סטריט לרבעון הראשון של 2011 בשל הפסקת הזרמת הגז המצרי לישראל - ההזרמה מ"ים תטיס" עשויה להפתיע לטובה את השוק. שנית, המשך אי הוודאות בנוגע לגז המצרי עשויה לתרום להגברת התפוקה מ"ים תטיס" ולהאצת פיתוח מאגר "תמר". שלישית, מאגרי נפט ענקיים פוטנציאליים במאגר "לוויתן".

כמו כן, מציינים ב-UBS את תוכנית האקספלורציה האטרקטיבית של החברה בישראל ובמערב אפריקה במחצית השנייה של 2011.

בהתייחסות ספציפית לפוטנציאל הנפט ב"לוויתן" מציינים ב-UBS כי החברה קודחת כעת את 2 מטרות הנפט במאגר, כאשר התוצאות צפויות עד לדוחות הרבעון הראשון ב-28 באפריל. "על אף שההסתברויות למציאת נפט ב'לוויתן' קטנות יחסית, האפסייד במציאת נפט עצום", נכתב בסקירה.