ארגון שחקני ה-NFL מתחיל להעביר "כסף כיס" לשחקנים

בשל השביתה בליגה, יזכו השחקנים לסיוע בתשלום החשבונות השוטפים; הכספים יגיעו מקרן מיוחדת שיועדה למקרה של שביתה; הסכום המקסימלי לשחקן: 60 אלף דולר

כחלק מההערכות לקראת שביתה אפשרית בליגת ה-NFL, דאג ארגון שחקני הפוטבול (NFLPA) לשים בצד קרן חיסכון שתיועד לתשלום שכר לשחקנים במקרה שהעונה אכן לא תיפתח. מדובר בקרן מיוחדת שבה נצברו על פי הערכות כ-200 מיליון דולר.

כעת, אחרי שהסכסוך בין השחקנים לליגה הביא לפני כחודש להתרת ההסכם הקיבוצי ולשביתה - מה שהותיר את השחקנים ללא הכנסה - החליט ארגון השחקנים להתחיל ולשלם לשחקנים משכורת חודשית מתוך אותה קופה.

הסכום המקסימלי שיוכלו שחקנים לקבל יעמוד על 60 אלף דולר בסך הכל, בחלוקה לשישה תשלומים. את הסכום המקסימלי יקבלו השחקנים שנמנו באופן קבוע בשתי העונות האחרונות (34 שבועות משחקים) על 53 השחקנים בסגל. הסכום יילך ויפחת על פי כמות השבועות ששחקנים גרעו מהסגל. ה-NFLPA יתחילו להעביר את התשלומים ב-15 באפריל.

עם זאת, מדובר בסכומים שנועדו לסייע לשחקנים בשוטף, לתשלום חשבונות והתחייבויות שונות והם נמוכים משמעותית מהשכר המשולם בליגה. שכר המינימום לשחקן NFL עמד בעונה האחרונה על 340 אלף דולר. נכון לעכשיו, כל עוד אין הסכם קיבוצי - לא יכולים השחקנים לקבל שכר. על פי התכנון, אמורה היתה עונת 2011 להיפתח באוקטובר.