שת"פ עם אלקטל-לוסנט יכול להניב לאודיוקודס 30 מיליון דולר

‎‎יו"ר ומנכ"ל אודיוקודס, שבתאי אדלרסברג, על תשקיף המדף שהחברה הגישה: "אין לנו כוונות לבצע גיוס מיידי"‏‏ ■ לאודיוקודס יש שת"פ עם אלקטל-לוסנט בתחום אחר כבר קרוב לעשור

‎‎שיתוף פעולה חדש עליו דיווחה אתמול אודיוקודס עבר אמנם מתחת לרדאר של המשקיעים, אך יש בו פוטנציאל מעניין עבור החברה. אודיוקודס, ספקית מוצרים ופתרונות בתחום ה-‏VoIP‏ - העברת קול על-גבי הרשת, הודיעה על שיתוף פעולה עם אלקטל-לוסנט בתחום ה-‏SBC‏, פתרונות קישור בין רשתות ‏IP‏ שונות. אלקטל-לוסנט תשלב את ה-‏SBC‏ של אודיוקודס בפתרונות שלה לארגונים. ‏

‏"כל תקשורת ‏VoIP‏ מחייבת שימוש ב-‏SBC‏. ה-‏SBC‏ לשוק הארגוני הוא תחום חדש וצומח - מ-50 מיליון דולר ב-2009, ל-100 מיליון דולר ב-2010 וצפי ל-400 מיליון דולר ב-2014", אומר ל"גלובס" שבתאי אדלרסברג, יו"ר ומנכ"ל אודיוקודס. אלקטל-לוסנט חולשת על 8%-10% משוק הטלפוניה הארגונית, ולפי הערכות של אודיוקודס שיתוף הפעולה עמה יכול להניב לחברה 20-30 מיליון דולר בשלוש שנים.

לאודיוקודס יש שיתוף פעולה עם אלקטל-לוסנט בתחום אחר כבר קרוב לעשור. לדברי אדלרסברג, ההודעה מאתמול מצביעה על "הכשר" למוצרי אודיוקודס בסגמנט שאליו נכנסה החברה רק לפני מספר חודשים. היום מובילה את השוק חברת ‏ACME‏, אך אדלרסברג אומר שהלקוחות מעוניינים באלטרנטיבה. "אף אחד לא רוצה להיות כבול", הוא אומר, ומציין כי ‏‏ACME‏ חזקה מאוד ב-‏IP‏, אך אודיוקודס נותנת פתרון שמתאים גם ל-‏TDM‏.‏

אנחנו 'המוהיקני האחרון'

‏לאודיוקודס יש שיתופי פעולה גם עם מיקרוסופט ו-‏Avaya‏. "בהרבה מובנים, אנחנו 'המוהיקני האחרון' - השחקן העצמאי האחרון בשוק ה-‏VoIP‏, ונוכחים ביתרון של זה יותר ויותר", אומר אדלרסברג.

‏‏‎‎אתם מרגישים חולשה אצל סיסקו, אחת המתחרות שלכם?

‎‎‏"סיסקו חזקה מאוד, אבל פרוסה על הרבה תחומים, ולכן היכולת שלה להיות אפקטיבית בכל אחד מהסגמנטים, בעייתית. אנחנו מנצלים את זה כמובן, ובפירוש לוקחים מהם נתח שוק".

אודיוקודס נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 240 מיליון דולר. לאחרונה הגישה החברה תשקיף מדף לגיוס של עד 150 מיליון דולר ומנייתה הגיבה בירידה. "זה נתפס לא נכון בשוק", אומר אדלרסברג. "התשקיף הוא אמצעי מבחינתנו, יש לו אורך חיים של שנתיים ומאפשר ברגע הנכון לגשת לשוק ולגייס בתנאים המתאימים. אנשים חשבו שהכוונה היא גיוס מיידי, אבל אין כוונות כאלה, יש לנו מזומנים ואנחנו רווחיים", הבהיר. ‏‎‎‏

‎‎‏"סיסקו פרוסה על הרבה תחומים, והיכולת שלה להיות אפקטיבית בכל אחד מהסגמנטים, בעייתית. אנחנו מנצלים את זה כמובן, ובפירוש לוקחים מהם נתח שוק".