המרוץ לדור הרביעי: אלטאייר גייסה 26 מ' ד' בגיוס פנימי

ערן אשד, סמכ"ל פיתוח: "ברור שהשוק הולך וגדל, ולכן זה לא זמן אופטימלי לאקזיט" ■ הגיוס הנוכחי מעמיד את סך הכספים שגייסה החברה על 74 מיליון דולר

תקופה עמוסה עוברת על חברות השבבים שפועלות בתחום הדור הרביעי (LTE). לפני שלושה שבועות הגישה חברת Sequans הצרפתית תשקיף לגיוס 110 מיליון דולר בנאסד"ק לפי שווי מוערך של 300-400 מיליון דולר, ובאוקטובר 2010 רכשה ברודקום את Beceem תמורת 310 מיליון דולר.

היום נודע כי הנציגה הישראלית הבולטת בתחום, אלטאייר (Altair), גייסה 26 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים של החברה. הגיוס הנוכחי מעמיד את סך הכספים שגייסה החברה על 74 מיליון דולר.

עודד מלמד, מנכ"ל, ערן אשד, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי, ויגאל ביטרן, יוצאי ליבית שנרכשה על-ידי TI ב-1999 הקימו את אלטאייר ב-2005. החברה, שהייתה ברשימת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2008, מפתחת שבבים לטיפול בשידור ובקליטה של אותות דיגיטליים (Baseband), המיועדים להעברת נתונים במהירות גבוהה. הפתרון של החברה מספק יתרונות בשני מישורים הרלבנטיים לדור הבא של התקני המחשוב והתקשורת - חיסכון בצריכת החשמל וגודלם הקטן יחסי של השבבים.

באחרונה מנסה אלטאייר למנף את היתרונות האלו כדי להיכנס לפרויקטים גדולים של העברת תקשורת מהירה המבוססת על טכנולוגיית ה-LTE, לדור הבא של התקשורת האלחוטית.

לאורך השנים השקיעו בחברה הקרנות JVP, BRM, בסמר, גיזה, ו-Pacific Technology Fund, שהשתתפו גם בסבב הגיוס הנוכחי.

האמון מתבטא באי-מימוש האחזקות

זהו סבב הגיוס הרביעי של החברה, שכבר נחשבת חברה בוגרת. "זהו גיוס פנימי, ללא משקיעים חדשים, ולכן הסכום לא שגרתי. זה מצביע על האמון שנותנים המשקיעים בחברה", משוכנע אשד.

קובי רוזנגרטן, שותף-מנהל בקרן JVP, ודירקטור בחברה מסביר כי, "JVP מאמינה שאלטאייר תתרגם את יכולתה להוביל את השוק להצלחה מסחרית".

אשד מוסיף כי המשקיעים מגלים אמון בחברה לא רק במובן של ההשקעה, אלא גם בהחלטתם לא לממש אחזקות. לדבריו, "אנחנו עוד בשלב שבו יותר נוח לגייס מהון סיכון. ברור לכולם שהשוק הולך לגדול ולכן זה לא זמן אופטימלי לאקזיט. אנחנו מרוויחים פה עוד זמן עד שהשוק יהיה במסה קריטית". באלטאייר מאמינים כי הפריצה הגדולה של שוק הדור הרביעי תתרחש בשנת 2012. עם זאת, לטענת אשד, החברה כבר מוכרת מוצרים בתחום.

סכום הגיוס, מעריכים באלטאייר, יקדם את החברה בשוק שמחכה לפתרונות, שכן טכנולוגיית ה-WiMAX, שהייתה אמורה להיות פתרון ביניים עד הדור הבא של הפתרונות, הפכה לפחות רלבנטית בשנה האחרונה.

"הדור הרביעי בהחלט הגיע מוקדם מהצפוי", קובע אשד, "אני לא חושב שמישהו חשב שספקית שירותי הטלקום האמריקנית ורייזון יבצעו פריסה של הטכנולוגיה הזו כל-כך מוקדם".

אלטאייר

שנת הקמה: 2005

תחום פעילות: פיתוח שבבים לשידור וקליטה של אותות דיגיטליים, המיועדים להעברת נתונים במהירות גבוהה

מייסדים: עודד מלמד, המנכ"ל, ערן אשד ויגאל ביטרן

משקיעים בולטים: הקרנות JVP ,BRM, בסמר, גיזה ו-Pacific Technology Fund

סך גיוסים: 74 מיליון דולר

מספר עובדים: 130

מקור: IVC-Online