בלוגרים תובעים את "הפינגטון פוסט": הרוויח על חשבוננו בלי לשלם"

קבוצת בלוגרים הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד האתר הפוליטי הפופולרי שנרכש באחרונה ע"י AOL, בטענה כי האתר אינו מתייחס בהגינות לאלה שמעשירים את תכניו

קבוצת בלוגרים הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד האתר הפוליטי הפופולרי "הפינגטון פוסט", שנרכש באחרונה על-ידי AOL, בטענה כי האתר אינו מתייחס בהגינות לאלה שמעשירים את תכניו.

את התביעה, שטרם קיבלה מעמד של תביעה ייצוגית, מוביל עיתונאי פרילאנס הידוע בשם ג'ונתן טאסיני, והיא הוגשה אתמול (ג') לבית משפט פדרלי בניו-יורק.

התביעה מגיעה אחרי ש-AOL השלימה בחודש שעבר את רכישת "הפינגטון פוסט" ב-315 מיליון דולר, במהלך שהצית תלונות בקהילת כותבי האתר. הם טענו כי חלק מהכסף צריך להגיע גם לאלה שהתנדבו לכתוב בו בתקופת הצמיחה המטאורית שלו.

על רקע הדיווחים על שביתה אפשרית של הכותבים באתר, טאסיני מוביל קבוצת כותבים שטוענת כי היחס של מייסדת האתר, אריאנה הפינגטון, לכותבים היה בלתי ראוי.

הפינגטון טוענת זה זמן רב כי הבלוגרים מקבלים חשיפה באמצעות האתר, והיא שלחה אותם לכתוב במקומות אחרים אם הסידור של כתיבה בחינם אינו מקובל עליהם.

"ללא עבודתם של הנתבעים ואלפי חברי האתר שלא מקבלים שכר מ'הפינגטון פוסט', האתר לא היה יעד השתלטות אטרקטיבי, והיה נמכר ב-105 מיליון דולר פחות ממחיר המיזוג של 315 מיליון דולר", נכתב בכתב התביעה.

טאסיני היה גם התובע המוביל בתביעה ייצוגית נגד "ניו-יורק טיימס" ועיתונים אחרים בנושא זכויות הפרילאנסרים לפרסום הדיגיטלי של כתבותיהם.