השקעה במקום הנפקה: אנ-טריג תגייס כ-50 מ' ד'

לאחר שכבר גייסה 105 מיליון דולר, תנסה החברה למנף את ההסכמים עם יצרנית הסמארטפונים HTC כדי לגייס לפי שווי מוערך של 200-250 מיליון דולר

כמה כסף צריכה חברה לגייס על-מנת לפרוץ קדימה? בחברת N-Trig, שמפתחת שבבים ומערכות המיועדים למסכי מגע, רגילים לכסף גדול אך זה עדיין לא מספיק. ל"גלובס" נודע כי אנ-טריג יצאה לסבב גיוס חדש, שבו תנסה לגייס 40-50 מיליון דולר, נוסף על 105 מיליון הדולר שגייסה עד כה.

החברה אף התקשרה עם בנק ההשקעות סיטי כדי שיסייע לה למצוא משקיעים מתאימים. על-פי הערכות, הגיוס יתבצע לפי שווי של 200-250 מיליון דולר. את סבב הגיוס האחרון השלימה החברה בסוף 2010.

אם היא אכן תצליח בגיוס, הרי שהתוכנית המקורית שלה תשתנה, שכן הגיוס הבא אמור היה להגיע מהציבור ולא מכסף פרטי. לפני פחות משנה דיברה החברה על 2011 כשנת ההנפקה שלה. היציאה להנפקה בשוק הציבורי תחכה אם כך ל-2012.

מאיר מורג הקים את אנ-טריג ב-1999, מנהל אותה עמיחי בן-דוד והיא נבחרה לאחת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2008.

החברה פיתחה מערכת שמשתלבת במסכי ה-LCD של מחשבים ניידים והיא מיועדת לזהות תנועה על-גבי המסך. הטכנולוגיה נקראת DuoSense, והיא מאפשרת ממשק מגע מלא עם המסך באמצעות עט או אצבעות, באופן שניתן להחליף את העכבר במחשבים הניידים.

על המשקיעים בחברה נמנים קרן Tamares של פויו זבלדוביץ', הקרנות אוורגרין, קיינן, משפחת קאהן, קרן הגידור מרינר ומשקיעים פרטיים. כמו-כן, קיבלה החברה הלוואה מקרן פלנוס, והשקעה אסטרטגית מחברת מיקרוסופט.

מוכרת הרבה, עדיין לא רווחית

מאז השקת האייפון הפכה טכנולוגיית המגע למוצר מבוקש ובאנ-טריג נוהגים לומר כי המצגות של סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, הן מקדם המכירות הטוב ביותר שלה.

אך למרות הצלחות העבר - שכללו בשנתיים האחרונות הסכמים עם HP, דל, וטושיבה, שהניבו לחברה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים - אנ-טריג התמודדה ב-2010 מול תחרות קשה מהמזרח.

אמנם, הטכנולוגיה שלה מתקדמת יותר ומאפשרת פעילות עם מסך המגע באמצעות כמה אצבעות במקביל (Multi-touch), אך בהתאם, המחיר של מוצריה גבוה יחסית.

לקראת סוף 2010 החלו הדברים להשתנות לטובה. מוצרי החברה השתלבו כחלק ממחשב הלוח החדש של HP, ה-Slate 500, והגיע הקלף המנצח של החברה - הכניסה למחשבי הלוח של חברת HTC הטייוואנית, Flyer.

אמנם, המוצר הזה עדיין לא מופץ, אבל הקרבה ל-HTC עשויה להשתלם מאוד, שכן זו מחזיקה בסדר גודל משמעותי מהשוק הצומח של הסמארטפונים (7% על-פי IDC) ותנסה כנראה לשחזר את ההצלחה גם בטאבלטים.

ניסיון הגיוס של אנ-טריג מזכיר חברה ישראלית אחרת, פריימסנס, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לזהות מחוות אנושיות ללא צורך במגע. פריימסנס מינפה את הפריצה של קונסולת הקינקט מבית מיקרוסופט, שהיא ספקית הליבה הטכנולוגית שלה, לגיוס של 50 מיליון דולר מקרן הפריבט אקוויטי סילברלייק.

ההערכות הן שגם אנ-טריג תנסה למנף את ההסכם שלה עם HTC, ואולי גם הסכמים אחרים שעדיין לא דווחו רשמית, לצורך גיוס דומה. כמו-כן, ייתכן שגם הפעם סילברלייק תחליט להשקיע בה.

המכירות של אנ-טריג אמנם גבוהות, אך לא הרווחיות. החברה מייצרת רכיב אחד מתוך מערכת שלמה, ושוק המחשבים האישיים צפוף בהרבה מאשר שוק קונסולות המשחק, שבו פועלת פריימסנס. עם זאת, 2011 אמורה להיות שנת הפריצה הגדולה שלה. בחברה מעריכים כי היקפי המכירות השנה יהיו גבוהים מ-100 מיליון דולר והחברה גם תעבור לרווחיות.

ייתכן גם שהסכום שתגייס החברה ישמש לא רק להגברת מאמצי השיווק והטכנולוגיה, אלא גם להתרחבות לא אורגנית, שתאפשר לה לתפוס עמדה טובה יותר בשוק.

אנ טריג הגיוסים של אנ טריג
 אנ טריג הגיוסים של אנ טריג