מגזין בריטי: פרס "חברת ההתפלה של השנה" לחברת IDE

חברת ההתפלה IDE בבעלות החברה לישראל ודלק ישראל מפעילה את מתקני ההתפלה באשקלון ובחדרה וזכתה במכרז החשב הכללי להקמה ותפעול של מתקן ההתפלה בשורק

חברת ההתפלה IDE, שבבעלות החברה לישראל ודלק ישראל, זכתה בתואר 'חברת ההתפלה של השנה' מטעם המגזין הבריטי היוקרתי Global Water Intelligence) GWI). הליך הבחירה נעשה באמצעות הצבעות של כשמונים אלף מנויי המגזין. התואר מוענק מדי שנה על ידי נציגי תעשיית המים לחברת ההתפלה ש"תרמה את התרומה המשמעותית ביותר לתעשיית ההתפלה בשנה החולפת".

המגזין GWI שיבח את חברת ההתפלה IDE על "המעמד התחרותי הייחודי שאליו הגיעה בזירת ההתפלה הגלובלית בשנת 2010, לאחר שזכתה בנתח משמעותי של עסקי ההתפלה הסיניים. כמו כן ציין את "זכיותיה המדהימות של IDE בפרויקטים" של שורק בישראל, טיאנג'ין בסין וצ'נאי בהודו.

IDE מפעילה בשותפות את מתקני ההתפלה באשקלון ובחדרה וזכתה לפני שנה במכרז החשב הכללי להקמה ותפעול של מתקן ההתפלה בשורק, שיהיה הגדול מסוגו בעולם בטכנולוגיית האוסמוזה ההפוכה. המגזין הבריטי ציין לשבח את "שליטתה המוחלטת של החברה הן בהתפלה תרמית והן בהתפלה ממברנית ואת מחויבותה לחדשנות במשך כמעט יובל שנים".

מתקן טיאנג'ין, אשר הוקם על ידי IDE עבור תאגיד הפיתוח וההשקעות הממשלתי (SDIC), הינו הגדול ביותר בסין, ובעל תפוקה כוללת של 200,000 מ"ק ליום.

מנכ"ל IDE אבשלום פלבראמר כי "קבלת הפרס הינה כבוד גדול עבורנו ומקור גאווה לעובדי החברה המסורים בעבר ובהווה. הפרס הינו עדות למעמד לו זכינו לאחר בניית 400 מתקני התפלה ב-40 מדינות".