ותודה לאייפון: אפל עקפה את גוגל בדירוג המותגים של Millward Brown

אפל הפכה למותג המוביל בעולם ■ ב-4 השנים האחרונות החזיקה גוגל בתואר ■ שווי המותג של אפל זינק בשנה החולפת ב-84% ל-153.3 מיליארד דולר; שווי המותג גוגל ירד ב-2%

חברת אפל, יצרנית האייפון, האייפד ושאר גאדג'טים פופולריים, עקפה את ענקית החיפוש באינרנט גוגל והפכה למותג המוביל בעולם, לראשונה ב-4 השנים האחרונות בהן החזיקה גוגל בתואר - כך לפי דירוג המותגים של חברת המיתוג העולמית מילוורד בראון (Millward Brown).

שווי המותג של אפל זינק ב-84% בשנה החולפת ל-153.3 מיליארד דולר, בעוד שווי המותג של גוגל ירד ב-2% ל-111.5 מיליארד דולר.

ענקית אלקטרוניקה ומחשבים אחרת, IBM, טיפסה ב-17% במונחי שווי מותג ותפסה את המקום השלישי בדירוג. מקדונלד'ס אחריה במקום רביעי.

שווי המותג של פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, קפץ ב-246% בשנה החולפת היישר למקום 35 בדירוג עם 19.1 מיליארד דולר - קצב העלייה החד ביותר. היריבה של גוגל בסין, ביידו, רשמה את קצב העלייה השני בטיבו, כשזינקה ב-141% למקום ה-29 עם שווי מותג של 22.6 מיליארד דולר.

ענקית הקניות באינטרנט אמזון עלתה למקום ה-14 וגברה על וול מארט שדורגה מקום אחד אחריה - למותג הקנעונאות המוביל ברשימה.

12 מתוך 100 המותגים הראשונים בדירוג היו מסין, בהובלת צ'יינה מובייל שתפסה את המקום ה-9, והבנק המסחרי של סין שעלה למקום ה-11.