iMac החדש בארץ; המחירים גבוהים משמעותית מארה"ב

הפרש המחירים יכול להגיע לכ-2,470 שקל ■ סדרת ה-iMac בנויה בשיטת "הכול באחד" (All In One), כאשר המחשב משולב בתוך המסך

קצת פחות משבועיים לאר שהכריזה אפל על מחשבי ה-iMac החדשים שלה, השיקה היום (ב'), נציגת החברה - iDigital את המוצרים בישראל. הסדרה החדשה כוללת 2 דגמים, כאשר כל אחד מגיע בשני מפרטים שונים.

סדרת ה-iMac בנויה בשיטת "הכל באחד" (All In One), כאשר המחשב משולב בתוך המסך. מה שחוסך מקום משמעותי באזור של שולחן העבודה. בדגמים החדשים ניתן למצוא את מעבדי הליבה האחרונים של אינטל מסוג i5 או i7, כאשר המעבד הגראפי הוא Radeon HD של אינטל האמור לספק ביצועים גראפיים מהירים יותר עד פי שלוש מקודמיו.

אפל שילבה כאן גם את טכנולוגיית העברת הנתונים החדשה - Thunderbolt. טכנולוגיה זו מאפשרת לחבר ליציאה בודדת במחשב כמה אביזרי ציוד היקפי ולקבל מהירות העברת נתונים המהירה פי 20 מחיבור USB בתקן 2.0.

תוכנת שיחות הווידיאו - FaceTime HD לא נשכחה ב-iMac ואפל מציעה באמצעות מצלמת וידיאו פנימית לנהל שיחות עם חברים על מסך מלא בפורמט רחב. מדובר באפליקציה דומה הקיימת באייפדים ובאייפונים.

עלות הדגמים החדשים בישראל ממשיכה להיות יקרה באופן משמעותי לעומת ארה"ב. דגם הכולל מסך בגודל 21.5 אינץ' עם מעבד במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עולה בארץ 6,000 שקל. אותו מחשב יעלה בארה"ב 4,520 שקל כולל מיסים מקומיים. ההפרש הוא1,480 שקל.

הדגם היקר ביותר שהושק הוא ה-iMac בעל מסך 27 אינץ' ומעבד במהירות 3.1 ג'יגה הרץ. המחיר בארץ 10,000 שקל, המחיר בארה"ב 7,530 שקל כולל מיסים מקומיים. גם כאן מדובר בהפרש עצום של 2,470 שקל.

לזכות iDigital ניתן להגיד שהיא צמצמה את הפרשי המחירים בהשקת האייפד 2 בין ישראל לארה"ב, אולם אם היא רוצה שאנשים לא ירתעו מרכישת מחשב של אפל בארץ, היא חייבת לצמצם את הפערים במחירים בצורה משמעותית ועדיף כמה שיותר מהר.