נשאר בריאליטי: טראמפ מוותר על מירוץ לנשיאות ארה"ב

המיליארדר הודיע אתמול שלא יתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב ב-2012 ■ צפו בווידאו ההודעה

‎‎דונלד טראמפ, הקבלן שהפך לכוכב תוכניות ריאליטי בטלוויזיה, הודיע אתמול (ב') שהוא לא יתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב ב-2012. "העסקים הם האהבה הגדולה ביותר שלי, ואני לא מוכן לעזוב את המגזר הפרטי", מסר טראמפ בהודעה שפרסם.

‏טראמפ, 64, מנהל פלירט עם מועמדות לנשיאות ארה"ב זה כמה חודשים. הוא סייר במדינות של פריימריס מוקדמים כמו ניו המפשייר ומתח ביקורת על הנשיא ברק אובמה.

‏הודעתו של טראמפ יצאה כאשר רשת ‏NBC‏ פרסמה את לוח שידורי הסתיו שלה, שכולל עונה נוספת של תוכנית הריאליטי שלו, "המתמחה הסלבריטאי". טראמפ ימשיך להנחות את התוכנית, שקיבלה תגבור לשיעור הצפייה בה הודות הצהרותיו הפומביות האחרונות ולהודעתו אתמול.

‏"עד הבוקר לא הייתי בטוח במאת האחוזים שטראמפ יכריז שהוא לא מתמודד", אמר רוברט גרינבלט, יו"ר חברת ‏NBC‏ אנטרטיינמנט. "זה מקום נהדר להכריז על כך". הוא התכוון להודעת טראמפ בשידור חי על הוויתור על התמודדות.

‏טראמפ הוא המועמד הרפובליקני השני שמוותר על התמודדותו בימים האחרונים. מושל ארקנסו לשעבר, מיייק האקבי, פרסם הודעה דומה בשבת, בסוף תוכנית בהנחייתו ברשת פוקס, אחרי שני ימי בליץ תקשורתי שריתקו לתוכנית צופים רבים.

‏טראמפ מסר שהייתה לו "אמונה עמוקה" שהוא היה מביס את אובמה בבחירות כלליות, אך הוא הכיר בכך שריצה לבית הלבן "אינה יכולה להיעשות בלב חצוי". הוא הבטיח להישאר פעיל מבחינה פוליטית, ולפעול לנקיטת עמדה תקיפה יותר כלפי סין ומתחרות כלכליות נוספות.

‏‏"אני מבטיח לכם את זה: אמשיך לבטא בקול רם את השקפותיי ולסייע לעצב את המחשבות של הפוליטיקאים", אמר טראמפ בהודעתו.

סקר שפורסם אתמול הראה ש-71% מהנשאלים, בוחרים רשומים, מעריכים שלטראמפ אין סיכוי להיבחר לנשיאות. סקר של בלומברג מיום ו' שעבר הצביע על שיעור דומה של ספקנים, 68%.