פארק פלאזה תעבור להיסחר בבורסה הראשית של אנגליה

מניית מפעילת ובעלת בתי המלון נסחרת לפי שווי של 110 מיליון דולר - עלייה של 29% בשנה האחרונה, אך 70% מתחת למחיר שלפיו הונפקה

מספר החברות הישראליות שנסחרות בבורסה המשנית של אנגליה (AIM) הולך וקטן, ולא רק בגלל שחלקן בוחר לחדול מלהיות ציבוריות. חלקן האחר, כך מתברר, מאמין כי מקומו בליגה גבוהה יותר, וזה אומר הבורסה הראשית של הממלכה הבריטית - The Official List.

אחת מאותן חברות היא פארק פלאזה שבבעלות אלי פפושדו, מפעילת ובעלת בתי המלון. פארק פלאזה הודיעה אתמול, כי בכוונתה למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה המשנית, ולהעביר אותן למסחר בבורסה הראשית - כמעט ארבע שנים לאחר שהחברה הונפקה בשוק ההון הבריטי.

"לאחר כמה רכישות שביצעה החברה בשנים האחרונות, מאמין דירקטוריון פארק פלאזה כי הגיע הזמן שהמיצוב של החברה כמפעילת ובעלת בתי מלון מבוססת וצומחת ישתקף בפלטפורמת המסחר שבה נסחרת המניה", דברי הודעת החברה. פארק פלאזה מקווה שהמעבר האמור ישפר את היקפי המסחר היומיים במניה, שנעים כרגע סביב אלפי מניות בודדות. במילים אחרות, מסחר אפסי.

המעבר צפוי לקרות לקראת סוף יוני, ואם וכאשר יתבצע, ייוותרו בבורסת AIM רק 14 חברות ישראליות - כשליש מהמספר בימי הגאות של הבורסה.

כך או אחרת, פארק פלאזה מקווה כי ההתאוששות שנרשמה במניה במהלך השנה האחרונה - עלייה של 29% - תסייע למניה לעלות על הרדאר של ציבור המשקיעים שמשקיע במניות הנסחרות בבורסה הראשית, אך שוויה הנוכחי של החברה - 110 מיליון דולר - נמוך במונחי בורסה זו, וספק אם המעבר אכן ישדרג את התמחור של החברה.

ואם כבר בתמחור עסקינן, המחיר הנוכחי של המניה די רחוק מהמחיר שלפיו הונפקה החברה. פארק פלאזה הונפקה מעט לפני פרוץ המשבר, לפי מחיר של 5.5 פאונד למניה - לעומת 1.65 פאונד כיום - וזה אומר שהחברה מחקה 70% משוויה, וספק אם אי פעם תחזיר אותם.

פארק פלאזה מפעילה 25 בתי מלון. החברה סיימה את 2010 עם הכנסות של 139.8 מיליון אירו (גידול שנתי של 74% שנבע ברובו מרכישת נכסים ומפתיחת מלון הדגל המפואר של החברה בלונדון - Westminster Bridge) ועם EBITDA של 37.6 מיליון אירו לעומת 16.2 מיליון אירו בשנה הקודמת.