רפי מאור יעזוב את תפקיד מנכ"ל ECI ויהפוך ליו"ר

שמעון ברט, לשעבר מנכ"ל כתר פלסטיק, ימונה לתפקיד המנכ"ל ■ מאור: "זה צעד בדרך להנפקה. חיפשנו מנכ"ל יותר משנה; לא יהיה סבב התפטרויות בהנהלה"

שינוי בצמרת הניהולית של ספקית ציוד התקשורת הישראלית ECI. כמעט שש שנים לאחר שנכנס לתפקידו כמנכ"ל, עובר רפי מאור לתפקיד חדש. כפי שנחשף ב"גלובס", מאור יהפוך ליו"ר פעיל בחברה במקומו של שאול שני, בעל השליטה, שיישאר בתפקיד יו"ר החברה-האם של ECI Holding. את מאור יחליף בתפקיד שמעון ברט, לשעבר מנכ"ל חברת כתר פלסטיק-IPG.

חברת ECI מעסיקה היום 3000 עובדים, מתוכם 1,600 בישראל. במרכז הפיתוח החדש שלה בבאר שבע היא מעסיקה 100 עובדים.

מאור הגיע ל-ECI ב-2004 כסמנכ"ל תפעול, מתוך מטרה להחליף בבוא היום את דורון ענבר בכיסא המנכ"ל. ECI, עברה בתקופתו מהלכים ארגוניים נרחבים, ובראשם הרכישה בידי קרן Swarth של שני בתמורה ל-1.24 מיליארד דולר בסוף 2007.

בשנה האחרונה הספיקה החברה לחזק את המאזן על-ידי סיום החזרת החוב לקרדיט סוויס, שבאמצעותו מומנה רכישת החברה, ולטענת מאור החברה מתכננת חשיפת מוצרים חדשים שיכפילו את השוק הפוטנציאלי שלה באופן משמעותי עד לסוף השנה.

מנגד, החברה נפגעה קשות מהמשבר הכלכלי וכן מהתחרות בחברות ציוד התקשורת הסיניות - ZTE ו- Huawei, ששחקה את מכירותיה לפי ההערכות לכ-600-700 מיליון דולר בשנה, וכן פגע בשוויה.

"לאחר הרכישה היו לשאול ולי דיונים לאן הולכים", אומר מאור, "קבענו שבשלב הראשון נבנה ערך לחברה ובשלב השני נציף את הערך ונצא להנפקה. סיכמנו שאמשיך כמנכ"ל ואחר-כך, לקראת ההנפקה, אהפוך ליו"ר ואוכל להתרכז יותר באסטרטגיה ופריצה לשווקים שונים".

לדברי מאור, החברה מתכוננת לחזרתה לוול סטריט, תוכנית שתעמוד על הפרק לקראת אמצע 2012. "החזרה של ECI לשוק ההון דורשת פוקוס מעט שונה בחברה", אומר מאור.

במהלך כהונתו של מאור היו לפחות שני סבבי נטישות בקרב חברי ההנהלה הבכירה של ECI, עם מינויו לתפקיד ובהמשך לאחר הרכישה. מאור טוען, עם זאת, שמינוי מועמד חיצוני לא יגרור לסבב פיטורים או התפטרויות חדש. "אנחנו מחפשים מנכ"ל כבר יותר משנה", מציין מאור. "לכל אחד יש תחליף, אבל קשה למצוא אנשים עם פרופיל שמתאים לחברות עם מכירות של מאות מיליוני דולרים הפועלות בשוקי חו"ל. היו מועמדים גם בהנהלה, אבל הם מעט צעירים. אין לי ספק שבסבב המינויים הבא יהיו מועמדים מתוך ההנהלה עצמה".

* ומה מצב היחסים שלך עם שני? אמרת בעבר שתבצעו עסקאות משותפות גם מחוץ ל-ECI.

"אנחנו באמת עושים כל מיני דברים ביחד, ולא רק בענייני השינוי ב-ECI".