עתירה לבג"ץ: לחייב את צבי בר להתפטר מראשות עיריית ר"ג

חבר האופוזיציה במועצת עיריית ר"ג, ד"ר אבי ליליאן, הגיש לבג"ץ עתירה למתן צו על-תנאי וצו מוחלט להתפטרות בר מתפקידו כראש העירייה

אחרי שראש עיריית רמת-גן, צבי בר, התפטר מתפקידיו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רמת גן וכחבר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב, הגיש היום (א') חבר האופוזיציה במועצת עיריית רמת-גן, ד"ר אבי ליליאן, עתירה למתן צו על-תנאי וצו מוחלט להתפטרות בר מתפקידו כראש העירייה.

כזכור, בג"ץ דחה בינואר את העתירה הקודמת שהגיש ליליאן, יו"ר סיעת "רמת גן הירוקה" החברה באופוזיציה, בבקשה להורות לבר להשעות עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית ומחברותו בוועדה המחוזית. בינתיים, גם מהוועדה המחוזית התפטר בר, בחודש מאי האחרון, על רקע החלטת הפרקליטות מאפריל להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד בסך יותר מ-2 מיליון שקל, הלבנת הון, זיוף והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס.

בעתירה שהוגשה היום לבג"ץ באמצעות עו"ד עפר לרינמן, המייצג את ליליאן, מתבקש ביהמ"ש להורות לבר, למועצת העיר ולשר הפנים אלי ישי לנמק מדוע בר לא יתפטר מתפקידו כראש העירייה וכיו"ר החברה הכלכלית לפיתוח רמת גן, ומדוע לא תעביר מועצת העיר את בר מתפקידו. לחילופין, מתבקש ביהמ"ש להורות לשר הפנים לנמק מדוע לא יביא להעברת בר משני תפקידים אלה.

"נזק לשלטון החוק"

עוד מבקש ליליאן בעתירתו לקבוע לוח זמנים קצר וקצוב ולחייב את בר, את מועצת העיר ואת ישי בתשובה תוך הבאת ימי הפגרה במניין הימים, "כדי להביא להעברת בר מתפקידיו אלו בזמן הקרוב". לטענת העותר, "השארת בר בתפקידיו כרוכה בנזק מצטבר לשלטון החוק ולאמון הציבור בו, כמו גם לקבלת החלטות שוטפות במסגרת תפקידיו כראש העירייה, שריח באושים חריף עולה מהן".

בא כוחו של בר, עו"ד נבות תל-צור, מסר: "טרם ראיתי את העתירה, אבל מבחינה משפטית אין מקום לבקשה, משום שראש העירייה הוזמן לשימוע. עוד לא הוגש נגדו כתב אישום. הדרישה מוקדמת מדי ואני מציע לחברי האופוזיציה להתאזר בסבלנות. זוהי עתירה פוליטית".

"עתירה פוליטית"

עיריית רמת גן מסרה בתגובה: "צבי בר נבחר לראשות עיריית רמת גן וימשיך לכהן בתפקידו על-פי חוק. ליליאן יודע היטב כי אין כל בסיס משפטי לפנייתו לבג"ץ, כך שברור כי פועלו נובע ממניעים פוליטיים צרים וזרים, תוך ניסיון להשתמש לכאורה בבית המשפט העליון כפלטפורמה לקידומו האישי בתקשורת". מהעירייה נמסר כי "מעשיו של ליליאן לא ירתיעו את ראש העירייה מדרכו ומהחלטתו להמשיך בשליחותו. ראש העירייה משוכנע בניקיון כפיו, ייאבק כדי להוכיח את חפותו ואינו מתכוון לנהל את ההליך המשפטי בתקשורת".