המכרז לדור רביעי יפורסם ברבעון הראשון ב-2012

המכרז החדש יבוסס על מחיר, כלומר מי שיציע את המחיר הגבוה ביותר יקבל את התדרים, ולא על בסיס גובה הערבות כמו במכרז הנוכחי לתדרי דור שלישי

משרד התקשורת ומשרד האוצר סיכמו על עריכת מכרז לתדרי LTE דור רביעי ברבעון הראשון של 2012. המסמך שנחתם מעלה הילוך בהכנות למכרז ובפינוי התדרים שנדרש על מנת לממשו, ובמקביל מוביל להקמתה של ועדת מכרזים שתוציא לפועל את המכרז. בכל מקרה, המכרז החדש יהיה מכרז שמחיר המינימום שבו ישתווה למחיר שישלם משרד האוצר למשרד הביטחון עבור פינוי תדרים שהוא נדרש לבצע.

במסגרת המכרז יוצעו למתמודדים 90 מגה בסך הכול על פי החלוקה הבאה: 60 מגה יוצעו בתחום ה-2.6 גי'גה הרץ, ו-30 מגה יוצעו בתחום ה-1,800 מגה. כל רצועה תהיה בהיקף של 20 מגה, למעט סלקום ופרטנר שיש ברשותן כבר תדרי 1,800 מגה, ואם יזכו יקבלו פרוסות של 10 מגה בלבד.

הקמתה של ועדת המכרזים החדשה תהיה כבר בקרוב, ועלתה אפשרות שוועדת המכרזים הנוכחית בראשות אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה, תמשיך בעבודתה עד להוצאת המכרז החדש. עם זאת, על פי הערכות, הוועדה הנוכחית לא תמשיך בעבודתה ותקום ועדה חדשה בחודש ספטמבר הקרוב.

המכרז החדש יבוסס על מחיר, כלומר מי שיציע את המחיר הגבוה ביותר יקבל את התדרים, ולא על בסיס גובה הערבות כמו במכרז הנוכחי לתדרי דור שלישי.

נציין שישראל נמצאת בפיגור ניכר אחרי העולם בכל מה שקשור לתחום הדור הרביעי בסלולר, ושחרור התדרים אמור להביא לחידוש התנופה בשוק הסלולרי.