"כסף לכדורגל מטלוויזיה"? לא באמריקה

ה-MLS חתמה על הסכם שידורים חדש עם NBC, ותקבל בסך הכל מזכייני השידורים שלה כ-25 מיליון דולר בעונה; עד כמה רחוק הסכום הזה מליגות אחרות בעולם?

ה-MLS מחליפה זכיין שידור: ליגת הכדורגל האמריקנית חתמה על הסכם זכויות חדש לשלוש שנים עם רשת NBC, שייכנס לתוקף החל מעונת 2012. על-פי ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל", העסקה תכניס ל-MLS כ-10 מיליון דולר מדי עונה.

בכך יסתיים שיתוף הפעולה של ה-MLS עם רשת FOX, שהעונה הנוכחית (2011) תהיה האחרונה שלה עם הליגה.

במסגרת ההסכם החדש, ישודרו 45 משחקי MLS מדי עונה על-ידי NBC, באמצעות הערוץ NBC Sports Network שטרם עלה לאוויר (יחליף את הערוץ הקיים Versus, שימותג מחדש בעקבות המיזוג של NBC עם מפעילת הכבלים האמריקנית קומקאסט). בנוסף, תקבל NBC את זכויות השידור לארבעה משחקים של נבחרת ארה"ב מדי שנה.

לאחר תום החוזה החדש של ה-MLS עם NBC, בשנת 2014, יסתיימו גם הסכמי השידורים האחרים שלה, עם רשת ESPN ועם רשת Univision (שמשדרת בשפה הספרדית). "העובדה שכל החוזים שלנו יסתיימו בעת ובעונה אחת, תייצר לנו הזדמנות לחתום על חוזה בלעדי יותר ויוקרתי יותר עם זכיין", אמר ל"ניו יורק טיימס" דון גארבר, הקומישינר של ה-MLS.

עד כמה עדיין רחוקה ליגת הכדורגל האמריקנית מהמתחרות שלה בעולם, אפשר להבין מהנתון הבא: חוזי הטלוויזיה הנוכחיים של ה-MLS מכניסים לה בסך הכל כ-25 מיליון דולר בעונה. כהשוואה, זכויות השידור של הליגה הארגנטינית נמכרו עבור 234 מיליון אירו לשנה. בברזיל מתחלקות כל שנה הקבוצות הבכירות ב-211 מיליון אירו של כספי טלוויזיה, ואילו ב-MLS מסתפקת כל קבוצה במענק של כ-1.25 מיליון דולר בלבד בכל עונה מזכויות שידור. בליגות הגדולות באירופה הפערים בשווי זכויות השידור מה-MLS גדולים אפילו יותר.